۰
سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
پیش بینی می شود بازار طلا در سال ۲۰۱۶

طلا به روند تقویت خود ادامه می دهد

اخبار بانک: بازار مبادلات طلای شانگهای درصدد معرفی مکانیزم قیمت گذاری طلا به یوان برای تسهیل مبادلات بازار منطقه است و از طرف دیگر هند قصد دارد یک بازار مبادلات طلا راه اندازی کند.
طلا به روند تقویت خود ادامه می دهد
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، پیش بینی می شود بازار طلا در سال ۲۰۱۶ به روند تقویت خود ادامه دهد که از عوامل دخیل در آن می توان به طرح های جدید دولت هند در رابطه با این فلز، جهانی شدن هرچه بیشتر یوان و افزایش شفافیت ذخایر طلای چین اشاره کرد.

بدین ترتیب بازار مبادلات طلای شانگهای درصدد معرفی مکانیزم قیمت گذاری طلا به یوان برای تسهیل مبادلات بازار منطقه است و از طرف دیگر هند قصد دارد یک بازار مبادلات طلا راه اندازی کند.

به اعتقاد رئیس بخش آگاهی از بازار کنسول جهانی طلا، الیستر هویت، در سال ۲۰۱۶ قیمت گذاری طلا به یوان شکل گرفته و آغاز می شود و طلا همچنان سپری در برابر ارزش گذاری های زیاد سهام خواهد بود.

همچنین از دید وی افزایش تولید اقتصادی و تقویت درآمد، طلا را به دارایی استراتژیک و ابزار حفظ ثروت در دراز مدت تبدیل می کند.

در گزارش کنسول جهانی طلا تقاضای طلای بانک ها در سال ۲۰۱۵ قابل توجه بوده و به ایجاد بازار طلا و سکه اروپایی اشاره شده که پیش از بحران اقتصادی وجود نداشت.

در عرصه تولید، بازیافت کاهش داشته و تولید معادن ثابت بوده است. به اعتقاد هویت نقش طلا بعنوان ابزار حفظ ثروت و سپری در برابر ریسک با توجه به ارزش گذاری بالای بازار سهام و ریسک های زیاد نقدینگی محفوظ است و افزایش نرخ بهره لزوماً در بازار طلا منفی تعبیر نمی شود.

در صورتی که تاثیر موقتی نزولی افزایش نرخ بهره، طلا را درگیر کند در بازارهای حساس به قیمتی مثل هند و چین محرک تقاضا خواهد شد.
engineeringnews
https://akhbarbank.com/vdcbz8ba.rhbggpiuur.html
تازه ترین اخبار