۰
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
کلاهبرداری با شبیه سازی سايت اينترنتي بانكها

وقتي يك " نقطه " ناقابل حساب بانكي را خالي مي كند

اين روزها کلاهبرداری های اینترنتی هر روز رنگ و لعاب جدیدی به خود می گیرد. یك نمونه آن شبيه سازي سايت هاي معتبر اينترنتي بانكهاي كشور و گمراه كردن خريدار اينترنتي است.
وقتي يك " نقطه " ناقابل حساب بانكي را خالي مي كند
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري اخبار بانك،افرادي که از سایت های اینترنتی اکانت، شارژ یا هر كالايي خريداري مي كنيد، بايد توجه داشته باشيد وقتی که به طور خودکار از صفحه خرید سایت مربوطه به صفحه پرداخت بانک وارد می شويد، آدرس بالای صفحه را در نوار آدرس مرورگر خود چک کنید که حتما نشانی مربوط به بانک باشد.

دزدهای اینترنتی صفحه‌اي اينترنتي مشابه صفحه اینترنتی بانک مربوطه طراحي مي كنند. بعد شما بی خبر از همه جا اطلاعات حسابتان را به هوای خرید اینترنتی وارد فیلدهای خالی می کنید و در نهایت کلید پرداخت را می زنید،غافل از اینکه کل اطلاعات حساب شما برای فرد کلاهبردار ارسال می شود.

در هر صورت ، برای حفظ اطلاعات حساب خود، این مورد را حتما دقت کنید که اگر آدرس موجود در مرورگر حتی یه نقطه هم با نشانی اصلی اینترنتی بانک تفاوت داشت ، سریعا از صفحه خارج شوید.
 
برای نمونه آدرس صحیح درگاه فروش تعدادي از بانکها 
بانک ملی ایران: https://epayment.bmi.ir
بانک پارسیان :https://www.pec۲۴.com
بانک سینا: https://www.esinabank.com
بانک ملت: https://pgw.bpm.bankmellat.ir
بانک سامان: https://mci.sb۲۴.com
مطابق این مثالها تشخیص بقیه آدرسها هم خیلی راحت است، فقط باید نشانی اینترنتی بانک مورد نظرتان را بدانيد که اين هم با جستجوي ساده در اينترنت و يا بصورت رسمي تر از طريق سايت بانك مركزي (اينجا) قابل دسترسي است.
https://akhbarbank.com/vdcaemnu.49nea15kk4.html
تازه ترین اخبار