۰
تراز عملیاتی بانک در فروردین ماه به ۶.۴ همت رسید که به نسبت ماه مشابه ۱۹ درصد رشد ولی نسبت به ماه قبل ۱۲ درصد کاهشی بوده است.
کاهش 12 درصدی تراز عملیاتی بانک ملت در فروردین 1403
به گزارش خبرنگار اخباربانک، بررسی صورت های مالی منتشر شده این بانک در کدال نشان می دهد؛ بانک ملت در فروردین ۱۳.۲ همت درآمد تسهیلات و ۶.۸ همت هزینه سپرده شناسایی کرد که به ترتیب ۳۳ درصد و ۵۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته‌اند. ترازعملیاتی بانک نیز در این ماه به ۶.۴ همت رسید که به نسبت ماه مشابه ۱۹ درصد رشد ولی نسبت به ماه قبل ۱۲ درصد کاهشی بوده است.
 
 در مجموع وبملت از محل مصارف و کارمزد، ۱۸.۴ همت درآمد شناسایی کرد و خالص درآمد آن پس از کسرهزینه سپرده‌ها و هزینه کارمزد به ۱۱.۳ همت رسید که در مقایسه با فروردین و اسفند سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است. علت اصلی این افزایش، درآمد ۴.۵ همتی از محل کارمزد در فروردین بوده است.
 
 
کل تسهیلات وبملت در این ماه ۲۴ درصد رشد داشته که عمدتا ناشی از تغییر نرخ تسعیر ارز و رشد رقم تسهیلات ارزی به صورت ریالی بوده است. در سمت بدهی‌های بانک تغییرات جدی رخ نداده و مهمترین آن مربوط به کاهش ۵۰ همتی سایر سپرده‌ها بوده است. نکته مورد توجه در این بخش افزایش سپرده‌های هزینه‌زا از ۴۴٪ به ۵۷٪ در یک سال گذشته بوده و درواقع افزایش نرخ بهره در بازار، هزینه بانک را بالا برده است.  
 
بانک هنوز درخصوص ابطال ۱۴۴ همتی سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری خود در ماه گذشته افشایی نکرده و در عین حال تسهیلات ارزی بانک نیز کاهش نداشته‌است. همچنین هزینه مالی وبملت در این ماه با رشد ۷۱ درصدی نسبت به اسفند به ۱ همت رسید که احتمالا دلیل آن خروج سپرده‌های ماه قبل بوده و باعث شده بانک برای تامین سرمایه در گردش به اضافه برداشت از بانک مرکزی روی آورد.
 
به گزارش اخباربانک، نرخ تسهیلات اعطایی وبملت در فروردین با کاهش حدود ۳.۵ واحد درصدی نسبت به اسفند، به ۱۰.۱ درصد رسید و در کنار آن نرخ هزینه سپرده‌ها نیز با کاهش ۰.۵ واحد درصدی به ۸.۷ درصد رسیده است. 
https://akhbarbank.com/vdciqqa3.t1a552bcct.html
تازه ترین اخبار