۰
دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵

۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات دو ساله دولت از خروج ۱۲ تا ۱۳ تا بانک از زیاندهی . واگذاری ۷۷ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک ها خبر داد.
۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند
به گزارش اخباربانک،احسان خاندوزی با اشاره به خروج ۱۲ تا ۱۳ تا بانک از زیان دهی در سال ۱۴۰۱، گفت: تا انتشار آمار‌های دقیق و نهایی سال ۱۴۰۲ در روز‌های آینده امید می رود تمام بانک‌های تحت مدیریت دولت از زیان دهی خارج شده باشند. طی سه سال گذشته بانک ها ۲۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه‌ داشتند.

وی افزود: برخی بانک‌ها حدود ۱۸ سال و یکی ۲۲ سال افزایش سرمایه نداده بود. مجموع این اقدامات موجب تقویت قدرت وام دهی و سلامت مالی بانک‌ ها شد. مداخله بانک‌ها در کارخانه‌داری اشتباه است و تخصصی در حوزه‌های صنعت، معدن و انرژی و ... ندارد. از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۷۷ هزار میلیارد تومان واگذاری اموال مازاد صورت گرفت که در مقایسه با ۵۴ هزار میلیارد تومان ۶ سال قبل عدد قابل توجهی است.

خاندوزی ادامه داد: بطور مثال بانک ملی با مصوبه‌ بهمن ماه هیات وزیران، پتروشیمی شازند را واگذار کرد و ۲۴ هزار میلیارد تومان وجه نقد بدست آمد که بنا شد برای سرمایه گذاری‌های جدید استفاده شود. خروج از بنگاهداری‌های قدیم توسط بانک‌ها باید به ورود با سرمایه گذاری‌های جدید همراه شود. این سرمایه گذاری در بخش های دانش بنیان و حوزه های راهبردی که کسی سراغ آنها نرفته یا به هر دلیلی نمی‌رود بسیار مهم و موثر خواهد بود.
 
https://akhbarbank.com/vdchmxnw.23nkqdftt2.html
تازه ترین اخبار