۰
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۵

اونس طلا نزدیک کمترین قیمت 3 ماهه نوسان دارد

اخبار بانك: طلا روز چهارشنبه همچنان نزدیک کمترین قیمت رقم خورده طی سه ماه گذشته نوسان داشت. این فلز قیمتی با چشم انداز بهره بیشتر آمریکا و کاهش تقاضا در هفت جلسه مبادله بطور پیاپی افت داشت. در مقابل، دلار تقویت شد.
اونس طلا نزدیک کمترین قیمت 3 ماهه نوسان دارد
به گزارش «اخبار بانك»، طلای اسپات پس از افت ۴ درصد در هفت جلسه سه شنبه اکنون اندکی بالاتر بالغ بر ۱۱۶۳.۱۵ دلار در هر اونس مبادله می شود. 

در جلسه قبل بهای اونس طلا به ۱۱۵۵.۶۰ دلار سقوط کرد که پایین ترین مبلغ از اول دسامبر است. 

شمش تحت تاثیر بهبود فراتر از انتظار آمار اشتغال در بخش غیرکشاورزی آمریکا که تجدید پیش بینی اقدام فدرال رزرو برای شروع چرخه افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را به همراه داشت، وادار به عقب نشینی شد. 

نرخ مبادله دلار به یورو تا بالاترین محدوده طی ۱۲ سال افزایش داشت و در برابر ین ژاپن نیز به بالاترین نرخ ۸ سال گذشته رسید. 

شاخص دلار که آن را در برابر سبد ارزهای اصلی می-سنجد به بیشترین مقدار از سپتامبر سال ۲۰۰۳ رسید. 

دیگر فلزات قیمتی نیز با طلا همراه شدند. روز گذشته قیمت پلاتین به کمترین مبلغ ازماه ژوئیه سال ۲۰۰۹ رسید در عین حال نقره در همان جلسه به کمترین قیمت در دو ماه گذشته تنزل داشت. 

بانک مرکزی ونزوئلا در حال مذاکره با بانک های وال استریت در مورد ایجاد یه سوآپ طلا است تا مقدار ۱.۵ میلیارد دلار از این فلز که بعنوان ذخایر بین المللی نگهداری می شود را به پول تبدل کند. 

بر اساس گزارش کنسول سرمایه گذاری پلاتین جهان بازار پلاتین امسال با کمبود ۲۳۵,۰۰۰ اونس مواجه است که با توجه به معدن کاری بیشتر و افزایش تولید بازیافت ۶۶ درصد نسبت به کسری سال ۲۰۱۴ کاهش خواهد داشت.
CNBC
https://akhbarbank.com/vdch6vnx.23nimdftt2.html
تازه ترین اخبار