۰
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷

تقلای طلا نزدیک کمترین قیمت در سه ماه

اخبار بانك: طلا اندکی بالاتر اما همچنان در نزدیک پایین ترین سطح قیمت طی ۳ ماه مبادله می‌شود، در مقابل دلار به بالاترین محدوده در ۱۱ سال رسید و تداوم تقویت اطلاعات اشتغال بزرگترین اقتصاد جهان احتمال افزایش زودتر نرخ بهره را نشان داد.
تقلای طلا نزدیک  کمترین قیمت در سه ماه
به گزارش «اخبار بانك»، طلای اسپات کمی بالاتر و با رقم ۱۱۷۰.۹۵ دلار در هر اونس مبادله شد اما بطور کامل از افت سه درصد قیمت جمعه دور نشد. این فلز در جلسه قبل به کمترین قیمت خود از اول ماه دسامبر بالغ بر ۱۱۶۳.۴۵ دلار رسید. 

روز جمعه مشخص شد که اشتغال در آمریکا در ماه فوریه همچنان رو به افزایش بوده است و نرخ بیکاری به کمترین میزان از بهار پیش از ریاست جمهوری باراک اوباما رسید که می¬تواند بانک فدرال را نسبت به افزایش نرخ بهره سوق دهد. 

در بخش غیرکشاورزی در ماه فوریه در آمریکا ۲۹۵۰۰۰ شغل اضافه شد در حالی که در ماه ژانویه ۲۳۹۰۰۰ مورد افزایش اشتغال گزارش شد. 

دلار هم روز جمعه به بالاترین نرخ مبادله در برابر سبد ارزی اصلی طی ۱۱ سال رسید. بدین ترتیب احتمال افزایش سود بانکی تا اواسط سال وجود دارد. 

نرخ بیشتر بهره تقاضای دارایی‌های بدون بهره مثل طلا را کم می‌کند و در عین حال دلار تقویت شده به تقاضای شمش بعنوان سرمایه امن لطمه وارد می‌کند. 

مردم با پیش بینی افزایش ارزش دلار سرمایه خود را از بازار طلا خارج کردند. 

تمرکز امروز پی آمد نشست وزرای امور مالی منطقه یورو که در مورد اصلاحات مالی ارسال شده یونان بحث خواهند کرد، است. 

آتن و شرکای منطقه یوروی آن ماه گذشته در مورد تمدید ۴ ماهه طرح نجات مالی به توافق رسیدند اما این کشور غرق در بدهی باید پیش از دریافت کمک تا ماه آوریل بررسی درستی در این زمینه انجام دهد.
بی ثباتی بیشتر در مورد مساله یونان می‌تواند به بازار شمش کمک کند.
CNBC
https://akhbarbank.com/vdch6wnx.23nzqdftt2.html
تازه ترین اخبار