۰
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۷
اختصاصی/با شرایط رکود باید فکر دیگری برای سود مردم و بانک کرد

حساب بلندمدتی که روزشمار شده است!

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در شرایط فعلی که نرخ تمام شده پول به 22 درصد رسیده است،نمی توانند وام با نرخ مصوب بانک مرکزی اعطا کنند و برای همین بانک های دولتی زیان ده و بانک های خصوصی نیز در شرایط بحرانی قرار دارند.برای همین هم بانک ها و موسسات سعی می کنند خزانه خود را با روش های تقریبا قانونی پر کنند.برای همین از روش جالبی برای پرداخت سود بیشتر به مشتریان خود استفاده می کنند.
حساب بلندمدتی که روزشمار شده است!
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «اخبار بانک»، پس از اینکه هفته گذشته بانک مرکزی در ابلاغیه ای به کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری کاهش نرخ سود سپرده های را خواستار شد بار دیگر این ابلاغیه توسط بانک ها و موسسات مالی زیر پا گذاشته شد.

بر این اساس قرار بود از ابتدای اول شهریور ماه سال جاری سود کلیه حساب ها کوتاه مدت جدید و قدیم بصورت ۱۰ درصد محاسبه و پرداخت شود.

اما یکی از موسسات مالی و اعتباری از روشی استفاده کرده که هیچ اشکالی بر آن وارد نیست و می تواند براحتی سود ۲۴ درصدی را به مشتری بدهد.

این موسسه از چند ماه پیش اقدام به ارائه محصول جدید در بانک خود به نام حساب کوتاه مدت طلایی را کرده بود که نرخ سود پایه این حساب ۲۲ تا ۲۵ است.

پس از ابلاغ بانک مرکزی به کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود سپرده ها مجددا کاهش یاقت اما اجرای آن توسط بانک ها به سختی انجام می شود.

از آنجا که ماهیت حساب های کوتاه مدت تعیین می کند که چه نوع حسابی افتتاح شده و بایدبر اساس قوانین و شرایط نوع حساب فوق افتتاح صورت پذیرد، موسسه مذکور بدون در نظر گرفن این قانون اقدام به افتتاح حساب بلند مدت روزشمار کرده است.
https://akhbarbank.com/vdcfyxd0.w6dveagiiw.html
تازه ترین اخبار