۰
۲
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۲
در مجوز دادن را ببنديم،برخي از پنجره وارد مي شوند

تهرانفر:برخي موسسات اعتباري داوطلبانه ‌ادغام ‌مي شوند

معاون نظارتي بانك مركزي درباره سرنوشت برخي موسسات اعتباري گفت:تلاش داريم در وهله اول پذيرفتن ادغام و انحلال براي موسسات اعتباري داوطلبانه باشد.يعني اگر قرار است موسساتي براي قانوني شدن با هم ادغام شوند خود تصميم بگيرند با كدام موسسه هاي ديگر ادغام شوند.
تهرانفر:برخي موسسات اعتباري داوطلبانه ‌ادغام ‌مي شوند
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك ، تهرانفر در پاسخ به اين پرسش كه چگونه مي خواهيد جورچين پر از خانه خالي موسسه هاي بدون مجوز را تكميل كند؟اظهار داشت:ساماندهي بازاري كه فاقد مجوز قانوني است و در حال انجام يك فعاليت تخصصي و حرفه اي است،امري حاكميتي است و نيازمند آن است كه ديگر نهادها نيز به بانك مركزي در اين مسير كمك كنند.درباره ارزيابي اقداماتي كه از قبل انجام شده بايد گفت:گروه بندي هايي بين موسسات انجام شده و با كمال تاسف تقريبا هيچ كدام از آنها به نتيجه نرسيده است.

وي در ادامه افزود:بخشي از فرآيند كار طي شده اما هر كدام در مرحله اي متوقف شده است و جلو نرفته است.در اين بخش عزم ما اين است وضعيت اين موسسه ها را تعيين تكليف كنيم.ما ادغام هايي را كه در دوره قبل انجام شده،بدون كم و كاست تا انتها پيش خواهيم برد چون مقدمات كار و هماهنگي هاي لازم براي ادغام موسسات پولي تعيين شده و راه ديگري وجود ندارد.

معاون نظارتي بانك مركزي ادامه داد: درواقع هيچ كدام از اين موسسات بيرون از طرحي كه براي آنها تدوين شده نخواهند ماند و در همان پروسه اي كه هست جريان ادغام آنها طي مي شود.اين كار با هدف حفظ اعتماد عمومي دبنال خواهد شد تا موسسه هايي كه تمايل دارند در بستر قانوني فعاليت كنند،اين امكان برايشان فراهم شود.

وي در باره ادغام موسسات كه قبلا در دوره قبل توافق شده بود اظهار داشت:به هر حال چند موسسه در گذشته ادغام شدند و چندين موسسه بزرگ شدند.آنها بايد طبق ضوابط بانك مركزي مسير ادغام را تا انتها طي كنند و هيات مديره قانوني خود را انتخاب كنند.برخي موسسات ديگر هم كه بايد به بانك مركزي مراجعه و خودشان را با ضوابط تطبيق دهند.

تهرانفر در پاسخ به اين پرسش كه اگر موسسات مسير ادغام داوطلبانه را انتخاب نكنند چه خواهد شد تاكيد كرد:جلساتي با برخي مسوولان نيروهاي انتظامي،مجلس و برخي مقامات كشوري برگزار و توافق كرده ايم با رشد و فعاليت قارچ گونه موسساتي كه پول مردم را اخذ كنند،برخورد كنيم.چون اخباري كه درباره فعاليت برخي از اين موسسات منتشر مي شود،بسيار خطرناك و تكان دهنده است.

وي تصريح كرد: بايد موسساتي كه قصد اخذ مجوز دارند مقررات و ضوابط احتياطي بانك مركزي را بپذيرندو اگر خود را در اين چارچوب قرار ندهند و بخواهند با روش قبلي ادامه كار دهند بانك مركزي در برابر آنها مسووليتي قبول نمي كند.در برابر موسسه اي جوابگو هستيم كه در چارچوب ضوابط بانك مركزي فعاليت مي كند.

معاون نظارتي بانك مركزي درباره صدور مجوزهاي جديد بانكي نيز گفت:از يك طرف نمي توانيم مجراي ورود بانكهاي جديد را ببنديم ،زيرا اگر اين مجرا بسته شود،كساني هستند كه امكان دارد به شيوه هاي ديگر به صورت بانكي فعاليت كنند.شايد قبلا هم اشتباه كرديم كه راه را بستيم و مجوز نداديم،چراكه وقتي در بسته مي شود عده اي از پنجره وارد مي شوند.

وي گفت:فعلا مجوز ها را متوقف كرديم،تا مقداري روي ساماندهي بازار پولي كار كنيم و بعد آرام آرام درها باز مي شود.
https://akhbarbank.com/vdcd950x.yt0zn6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
کمال
به خدا این نمی دونه داره چی میگه .متاسفم برای دولت جدید
چومپت
Iran, Islamic Republic of
پس زحمت بکشید میزان رو با بانک مرکزی ادغام کنید .با سپاس
تازه ترین اخبار