۰
طبق اعلام بانک مرکزی، در آبان ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۸ و ۴۵.۹ درصد افزایش یافته است.
قیمت هر متر خانه در تهران ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد
به گزارش اخباربانک، گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در آبان ماه تعداد معاملات انجام شده ۸۰۰۰ فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه در سال قبل به‌ترتیب ۴۷.۸ و ۹.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد و بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۲۸.۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. 

گران‌ترین خانه در تهران متری ۹۵ میلیون 
این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه ۹۵ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۳ میلیون و ۹ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۳۰.۷ درصدی در منطقه یک و ۵۹ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در آبان ماه امسال نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۱.۷ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ و ۳۵ تا ۴۰  میلیون تومان با ۱۱.۵ و ۱۰.۷ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.   

از سوی دیگر، در آبان ماه امسال توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر اساس ارزش هر واحد نشان‌دهنده آن است که واحدهای مسکونی با ارزش یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۴.۱ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشته‌اند.

وضعیت اجاره خانه در تهران 
همچنین، توزیع معاملات انجام شده مسکن بر اساس مناطق شهری در تهران حاکی از آن است که منطقه ۵ با ۱۴.۲ درصد از کل معاملات، بیشترین سهم معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در آبان ماه امسال نشان دهنده رشدی معادل ۳۹.۸ و ۴۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

البته رشد شاخص مذکور در آبان ماه در شهر تهران و کل مناطق شهری به‌ترتیب معادل ۴.۱ و ۵ درصد است. 


https://akhbarbank.com/vdcco1q4.2bq4p8laa2.html
تازه ترین اخبار