۰
وزیر اقتصاد گفت: بر خلاف گذشته وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بانک مرکزی در مورد مسائل مهم چون ارز ترجیحی و حذف رانت ها کاملاً متفق قول هستند.
اتفاق نظر وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بانک مرکزی در مورد ارز ترجیحی
به گزارش اخباربانک، احسان خاندوزی در جلسه شب گذشته با ا اساتید دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه شریف ، گفت: هدف از این نشست فراهم آوردن فرصتی برای شنیدن نظرات و پیشنهاداتِ سیاستی بوده و با توجه به اشراف اساتید حاضر به مسائل روز، دیگر نیازی به مرور وضعیت شاخص های اقتصادی و یا حتی پرداختن به قیود سیاست گذار برای گرفتن تصمیمات بهینه وجود نداشته باشد .

وی از اقتصاددانان این نشست خواست نکاتی ارائه دهند که در کوتاه و میان مدت، منجر به ارتقای کیفیت سیاست های پولی و بودجه ای شود. همچنین در مورد کنترل تورم ، پیشنهاداتی داده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق اقدامات معاونت سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و با فرض شروع برنامه پنج ساله هفتم از سال ۱۴۰۲ ، تمرکز بر دوره میان مدت بوده تا بتوان مجموعه سیاست های کلان اقتصادی، حول چند محور مشخص را جمع بندی و طراحی کرد.

خاندوزی افزود: برخلاف گذشته مجموعه وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بانک مرکزی در مورد مسائل مهم چون سرنوشت ارز ترجیحی و حذف رانت ها کاملاً متفق قول هستند و مسیر  وزارت اقتصاد ایجاد ساز و کار غیرتورمی برای اعتبار خرید کالا های اساسی مردم تا بتوان از معضل ارز ترجیحی و رانت و فساد عظیم ناشی از آن عبور کرد.

وی با تأیید نظرات اساتید در خصوص اصلاح نظام حاکمیت شرکتی در شرکت های دولتی ، توضیح داد : از معاونت بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد خواسته شده برای تدوین برنامه ای به منظور پایان دادن برخی تصدی ها، رویه ها و پیوندهای نامطلوب اقدام کند .
 
https://akhbarbank.com/vdchxwn6.23ni-dftt2.html
تازه ترین اخبار