۱
۱
بانک مرکزي بانک شهر را مکلف کرد که از محل آورده نقدي و مطالبات اقدام به افزایش سرمایه 200 درصدی کند.
بانک مرکزی: بانک شهر باید ۲۰۰ درصد افزایش سرمایه دهد
به گزارش اخباربانک، این بانک اعلام کرد؛ بانک مرکزي اين بانک را مکلف کرد که از محل آورده نقدي و مطالبات 200 درصد افزايش سرمايه اقدام کند.

برنامه افزايش سرمايه فوق در راستاي اجراي تبصره 1 ماده 8 دستورالعمل اجرايي سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص نحوه تغيير سرمايه شرکت هاي مشمول ماده 141 لايحه قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت، بايد به گونه اي تدوين شود که ظرف مدت معين از مشموليت ماده 141 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت خارج شود.

در همين راستا هيأت مديره بانک نسبت به دعوت مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام ، به منظور بررسي و تعيين تکليف راه هاي برون رفت از مشموليت مفاد ماده 141 اصلاحيه قانون تجارت اقدام کرد. که مجمع مذکور در تاريخ 14/12/1399 برگزار و با توجه به گزارش هيأت مديره بانک و نتايج حاصل از عملکرد بانک که نشان دهنده روند رو به رشد فعاليت هاي عملياتي و غير عملياتي است، رأي به عدم انحلال و تداوم فعاليت بانک در راستاي ماده 20 اساسنامه را مصوب کرد.

در ضمن مجمع طبق مفاد اساسنامه، هيأت مديره را مکلف نمود تا کليه راهکارهاي موجود به منظور خروج از شموليت ماده 141 قانون تجارت را بررسي و اقدامات لازم جهت برگزاري مجمع فوق العاده در خصوص کاهش زيان انباشته و افزايش سرمايه را پس از تأييد مراجع ذيصلاح به عمل آورد.

با عنايت به موارد مطروحه فوق و با عنايت به لزوم حسابرسي طرح توجيهي افزايش سرمايه توسط حسابرس مستقل و بازرس قانوني، اين امر با امعان نظر به فرارسيدن پايان مدت دوره چهارساله حسابرسي در پايان سال مالي 1399 حسابرس قبلي بانک (موسسه آزمون پرداز) نمي توانست تا زمان انتخاب حسابرس جديد در سال 1400 صورت پذيرد. که خوشبختانه با عنايت به انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانوني جديد (موسسه حسابرسي بهمند) در مجمع عمومي عادي به طورفوق العاده درتاريخ 31/06/1400 به طور جدي دردست اقدام مي باشد.
 
https://akhbarbank.com/vdcdss0j.yt0xj6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
بانک شهر از آن بانک هایی است که سر فصلی بنام حساب پس انداز قرض تلحسنه ندارد یعنی اگر رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد به بانک شهر مراجعه کنند نمی توانند حسابی بنام حساب پس انداز قرض الحسنه افتتاح کنند و این برای حمهوری اسلامی که سیستم بانکی آن مبتنی بر عملیات بانکداری بدون ربا است و قرض الحسنه باید یکی از ارکان آن باشد زیبنده نیست از مسولان بانک مرکزی و وزرات اقتصاد درخواست میشود بانکی در جمهوری اسلامی نباشد که نتوان در آن حسابی بنام حساب پس انداز قرض الحسنه افتتاح کرد
تازه ترین اخبار