۰
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹

پیش بینی این هفته بورس چیست؟

وضعیت این هفته بورس با تکیه بر چند عامل مثبت و نکته منفی افزایش مجدد ریسک سیستماتیک توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.
پیش بینی این هفته بورس چیست؟
به گزارش اخباربانک، بورس تهران در حالی دومین هفته جدید را با شاخص یک میلیون و 367 هزار تایی و تحت تاثیر ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع شروع می کند که کارگزاری آبان درباره روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با روندی صعودی و رشد قیمت ها همراه بود و کاهش نرخ ارز تا حدودی بازار را متاثر کرد و در نهایت رشد جهانی ها و تزریق نقدینگی ، منجر به افزایش شاخص شد.

در بازارهای جهانی نیز همچنان رشد قیمت ها در فلزات اساسی و نفت ادامه دارد و همین موضوع از محرک های اصلی بازارسهام در گروه های متاثر بود.  به نظر می رسد رشد آرام این بازارها به خصوص نفت با توجه به خوش بینی ها نسبت به برطرف شدن محدودیت های وسیع یک ساله اخیر همچنان ادامه داشته باشد.

در بازار ارز هم ، افت کم شیب قیمت ها رخ داد و احتمالا این روند ادامه دار باشد. هرچند تحولات پایان هفته می تواند تا حدودی بازار ارز را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در بازار سهام نیز رشد قیمت ها در بازارهای کالایی جهانی و امید به اصلاح دستورالعمل های قیمت گذاری غیرمنطقی، نکات مثبت بازار هفته جاری است و افزایش مجدد ریسک سیستماتیک از مهمترین نکات منفی متاثر بر بازار خواهد بود. به نظر می رسد در ابتدای معاملات امروز ، عرضه ها با افزایش نسبی همراه باشد و رفته رفته بهبود معاملات خصوصا در نمادهای پتروشیمی و فلزات اساسی رخ دهد .

در گروه های کوچکتر نیز همچنان روند چرخش نقدینگی محتمل خواهد بود.

به صورت کلی بازار تجربه کافی در افزایش ریسک های سیستماتیک را دارد و به نظر می رسد در این مورد رفتاری منطقی را در کوتاه مدت در پیش خواهد گرفت. با توجه به روند اخیر بازار می توان گفت بازار روند نزولی  اخیر را پشت سر گذاشته و با روندی آرام به سمت تعادل بیشتر پیش خواهد رفت.
 
https://akhbarbank.com/vdcenv8f.jh8fvi9bbj.html
تازه ترین اخبار