۰
۱
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۲

صندوق‌ها صدور واحدهای سرمایه گذاری را متوقف کردند

برخی از صندوق های سرمایه گذاری، صدور واحدهای سرمایه گذاری جدید برای مشتریان خود را متوقف کرده‌اند.
صندوق‌ها صدور واحدهای سرمایه گذاری را متوقف کردند
به گزارش خبرنگار اخباربانک، شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار در آستانه یک میلیونی شدن قرار گرفته است و پیش بینی ها همچنان حکایت از روند صعودی بازار سرمایه دارد.

در این بین بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازارهای موازی نظیر بانک، خودرو، ارز و مسکن برای ورود پول خود به بازار بورس اوراق بهادار با مشکل مواجه شده‌اند.

در حالیکه همواره مسئولان اقتصادی بر این نکته تاکید دارند که افراد برای ورود به بازار سرمایه از صندوق‌های سرمایه گذاری شروع کنند برخی از این صندوق ها اقدام عجیبی در پیش گرفته اند.

از چند روز پیش برخی از صندوق های سرمایه گذاری فقط گزینه ابطال برای واحدهای سرمایه گذاری را فعال کرده و امکان واریز وجه به حساب های آنان وجود ندارد.

این مشکل به این جهت صورت گرفته که با توجه به ورود نقدینگی به بازار بورس دیگر سهمی مناسب جهت خرید برای صندوق‌های سرمایه گذاری نیز وجود ندارد.
 
https://akhbarbank.com/vdcdfs05.yt0on6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
با اندک اندوخته ای از علم اقتصاد ......مشکل اینجاست که رنگ خیانت به مردم وکشور به وضوح مشهود است .ورود به بازار سرمایه به دلیل رانت تورم رکود در سایر بازار ها وهم اینک نیز کاهش نرخ سود بانکی و... است .صد مرتبه نیز نوشته وگفته ام تنها راه تعدیل رشد شتابان ونامناسب وفاجعه بار بورس محدودیت در محدوده نوسان قیمت سهام از روزی ده درصد به حداکثر مثلا ماهانه ویا هفته ای 5 درصد است . با این روش همه سهامداران میدانند ماکسیمم نوسان قیمت وسود انتظاری حاصل از بهترین حالت رشد قیمت سهام هایشان فقط ماهانه 5درصد است .جهش قیمتی ورشد کاذب شاخص بورس را برای بورس بازان نداریم وضریب ریسک حاصل از افت شاخص وقیمت سهام را برای تازه واردان نیز کاهش میدهیم .منتها نمی دانم چرا ایجاد رانت برای سرمایه داران در کشور ما اینقدر مطلوب نظر دولت وسیاست گذاران اقتصادی نظام است .سهامی که عرضه ای نداردچرا بایستی دامنه تغییرات قیمت ان طی 4ماه از 400به 1150برسد .سود ندارد .تولید ندارد .بسیار بدهکار است .اوراق منتشره ان برای جبران کسری منابع با نرخ 16درصد تعهدات میلیاردی برای ان ایجاد کرده.سود قابل پیش بینی ان حدود 5درصد قیمت ان است!منتها پشت پرده چه خبر است!؟خبر رانت تجدید ارزیابی دارییها ! سبب شده که بورس بازان به ان اقبال نمایند .این درحالی است که اگر از محل تجدید ارزیابی داراییها میزان افزایش سرمایه ان به دولت ویا نهاد های حمایتی مانند بهزیستی تعلق میگرفت .دیگر شاهد این شرایط نا مناسب نبودیم .و.......
تازه ترین اخبار