۰
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۱

یک ارز رمزنگاری شده جدید و به پشتوانه طلا در راه است

اخبار بانک: به زودی یک ارز رمزنگاری شده دیگر وارد بازار می شود.
یک ارز رمزنگاری شده جدید و به پشتوانه طلا در راه است
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، نکته ای که باعث تمایز این ارز از دیگر ارزهای رمزنگاری شده موجود مثل بیتکوین می شود چیست؟ این ارز به پشتوانه طلا است.

آنتم والت (Anthem Vault) شرکت فلزات و فناوری این سکه را در روز ۲۵ ماه مه (۴ خرداد) معرفی خواهد کرد. ارزش سکه بر اساس قیمت روز یک گرم طلا در بازار تعیین می شود و از نظر ارزش بالاتر از بیتکوین است.

آنتم بلانچارد مدیر عامل این شرکت در گفتگو با خبرگزاری بیزنس اینسایدر گفت : "طلا در هر زمانی بهترین ذخیره ارزش بوده است و به همین دلیل این ارز با طلا پشتیبانی می شود."

وی در پاسخ به پرسش در رابطه با نوسانات قیمت طلا اظهار کرد: "اگر به سال گذشته میلادی نگاه کنیم می بینیم که طلا کاهش قیمت داشته است یعنی به دلار کاهش قیمت داشته اما تقریباً در هر ارز دیگری در جهان شاهد افایش قیمت بوده است."

به گفته بلانچارد یکی از موارد مصرف سکه Hayek سامانه پرداخت جایگزین برای مردم در کشورهای در حال توسعه با ارزهای نوسانی است. در صورتی که طرفین هر دو کیف پول Hayek داشته باشند، می توانند معادل طلا هزینه را به یکدیگر پرداخت کنند.

به گفته وی دیگر مورد مصرف در صورتی است که یک حمله گسترده بانکی در سیستم مالی صورت بگیرد.

اگر به رایانه هایی که در نظام بانکی پرداخت ها را انجام می دهند حمله شود، مردم نمی توانند پرداخت انجام دهند.

بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده بر اساس همین فناوری اینگونه عمل نمی کنند. یک سامانه انتقال از مرکز وجود دارد که تایید می کند پرداخت صورت گرفته است بنابراین خرابی سیستمیک تقریباً از نظر تئوری غیرممکن است.

البته نگاه بلانچارد فراتر از طلا است او می خواهد در نهایت هر فلزی را قابل خرج کردن کند. فلزاتی نظیر پلوتونیوم و اورانیوم عملاً به خانه فرد وارد نمی شوند اما دلیلی برای نداشتن آن هم وجود ندارد.
https://akhbarbank.com/vdcbwsbf.rhbffpiuur.html
تازه ترین اخبار