۰
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۵
اختصاصی/

سریال پسرفت پوزهای فروشگاهی، این قسمت اخذ کارمزد!

اخبار بانک: سریال پسرفت های دستگاه های پوز فروشگاهی به روزهایی رسیده که قرار است از دارندگان آن کارمزد اخذ شود!
سریال پسرفت پوزهای فروشگاهی، این قسمت اخذ کارمزد!
به گزارش «اخبار بانک»، دستگاه های کارت خوان فروشگاهی تکنولوژی پیشرفته و محبوب چند سال اخیر در کشورمان بوده که معمولا همه مغازه دارها و کسبه حداقل یکی از این دستگاه ها را در اختیار دارند.

این دستگاه های کارت خوان با توجه به تغییرات پیاپی در چند سال اخیر به یک سریال برای دارندگان آن تبدیل شده و به نظر می رسد باتصمیم های غیرمنتظره به انتهای خود رسیده است.

در چند ماه اخیر بحث گرفتن کارمزد از دارنده آن نقل محافل کسبه و دارندگان این دستگاه ها تبدیل شده و مسئولان نیز مصر هستند که حتما این موضوع را قانونی کنند.

شاید یکی از دلایلی که در چند ماهه اخیر نیز بحث گرفتن کارمزد از دارندگان این دستگاه ها مطرح شده محبوبیت این دستگاه ها باشد و دولت به این فکر افتاده از این محبوبیت بی بهره نماند!

سال گذشته بود که در اقدامی غیر منتظره و عجیب بانک مرکزی تصمیم گرفت بحث واریز آنی را از این دستگاه ها برداشته و مبالغ واریزی به پوز را با تاخیر دو تا سه ساعته به حساب ها واریز کند.

اقدامی که به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسید چون معمولا همواره همه چیز (و به خصوص ابزارهای الکترونیکی) در حال پیشرفت است و حال چگونه بانک مرکزی به این نتیجه رسید که پسرفت کند خود جای سوال دارد!

در ابتدا دارندگان دستگاه های پوز فروشگاهی با ترس و لرز از مشتری می خواستند که برای خرید نقدی خود کارتی را بکشد که دو یا سه ساعت دیگر به حساب وی واریز می شود.

اما به هر حال از آنجا که دارنده آن چاره ای جز خرید فروش با تاخیر واریز دو تا سه ساعته (در برخی اوقات برای خرید های پایان شب واریزی ها به فردا موکول می شود) نداشت با این مساله کنار آمده و آن را با اکراه پذیرفت!

اما با پشت سر گذاشتن این موضوع و پذیرفتن آن به نظر می رسد بانک مرکزی داستان جدیدی را از چند ماه پیش آغاز کرده و در ابتدا قصد دارد ذهن ها را آماده کند و به همین دلیل چند ماهی است که جنگ روانی با دارندگان آغاز کرده است!

به نظر می رسد مسئولان امر با همین دیدگاه هر از چند وقتی مصاحبه هایی در خصوص ضرورت اخذ کارمزد از دارنده آن را انجام می دهند تا واکنش را بررسی و زمان آغاز این طرح را اجرایی کنند.

به هر حال هر تصمیم که پشت این قضیه باشد در نهایت بی اعتمادی کسبه برای بانک مرکزی می ماند و دارندگان آن نیز قطعا متضرر نخواهند شد چون حتما بیش از مبلغ کارمزد از مشتری اخذ خواهند کرد.
https://akhbarbank.com/vdcg7n9x.ak97t4prra.html
تازه ترین اخبار