۰
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴
بین الملل/

با افت بازار سهام، طلا روی خوش نشان داد

اخبار بانک: کشف اولین مورد ابتلا به ویروس ابولا در آمریکا و اطلاعات ضعیف تولیدی رسیده از گوشه و کنار دنیا، باعث افت بازار سهام و در نتیجه افزایش یکشبه بهای طلا شد.
با افت بازار سهام، طلا روی خوش نشان داد
نسرین شمس: در دوران عدم اطمینان، طلا سرمایه جایگزین محسوب می‌شود. بدین ترتیب بهای اونس طلا با افزایش ۰.۶ درصد به ۱۲۲۰.۵۰ دلار رسید.
بهای این فلز روز چهارشنبه بعد از سقوط به کمترین میزان در ۹ ماه، ۰.۴ درصد بهبود یافت.

بازار بورس آسیا روند افت شاخص سهام بورس وال استریت، را دنبال کرد و به سرعت سرمایه‌گذران را به سمت اوراق قرضه آمریکا، ین ژاپن و طلا سوق داد. از طرفی ویروس ابولا شرکت‌های هواپیمایی و خطوط هوایی را لرزاند و باعث افت ۱ درصدی ارزش سهام بورس آمریکا در روز چهارشنبه شد.

به گفته تحلیل‌گران با پیش بینی کاهش بیشتر بازار سهام و اوضاع نابسامان در هنگ کنگ، طلا ارجحیت دارد. آنها معتقدند می‌توان از افزایش قیمت موقتی آن در تعطیلات بهره گرفت.

اگر شرایط هنگ کنگ و یا تاثیر منفی تجارت بر بازار سهام ادامه داشته باشد، قیمت طلا بالاتر می‌رود. البته با همه این اوصاف هنوز این فلز زرد از دوران رکود خارج نشده است.

از سوی دیگر افزایش ارزش دلار در هفته گذشته بهای سنگینی از طلا و دیگر فلزات ارزشمند گرفت. اگرچه روند صعودی ارزش دلار روز پنجشنبه متوقف شد، اما فاصله زیادی با اوج ارزش خود در برابر سبد ارزهای اصلی نداشت.

یکی دیگر از مراکز توجه سرمایه‌گذاران، نشست بانک مرکزی اروپا است که جزئیات برنامه خرید دارایی برای احیای اقتصاد لطمه دیده منطقه یورو و دور کردن خیال تورم منفی را اعلام خواهد کرد.
منبع: The Star
https://akhbarbank.com/vdcezz8w.jh8fei9bbj.html
تازه ترین اخبار