۰
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۸

معاون ارزی بانک مرکزی تقاضای بازنشستگی کرد

معاون ارزی بانک مرکزی در فاصله چند روز تا پایان کار دولت دهم، درخواست بازنشستگی کرد.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از فارس، سایت البرز نیوز نوشت: در فاصله چند روز تا پایان کار دولت دهم، مینو کیانی راد معاون ارزی بانک مرکزی درخواست بازنشستگی کرده است.

علت اصلی این درخواست مشخص نیست، اما گفته می شود تعداد دیگری از مدیران و معاونان بانک مرکزی هم تقاضاهای مشابهی را به دفتر محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی ارسال کرده اند.

ناظران و صاحبنظران حوزه اقتصادی به عملکرد این بانک در موضوع کنترل نرخ ارز، نظارت بر عملکرد برخی موسسات مالی سوءاستفاده گر در نوسانات اقتصادی و بخشنامه های گاه ضدونقیض انتقادات بسیار وارد کرده اند.

هرچند برخی هم معتقدند، زیر فشار سنگین دولت برای همراهی با سیاست های عجیب و غریب اقتصادی، محمود بهمنی و همکارانش چاره ای جز تبعیت نداشته اند، البته باید در نظر داشت که بانک های مرکزی در اغلب کشورهای جهان مستقل از دولت هستند و دکتر روحانی رئیس جمهوری منتخب نیز در اعلام مواضع خود در برنامه های انتخاباتی به این مهم تاکید داشته است.

تشدید نوسانات ارزی در سال ۹۰ باعث شد تا رئیس کل بانک مرکزی در یک سال دوبار معاون ارزی خود را تغییر دهد تا شاید با تغییر معاون خود در این بخش، بازار نا آرام ارز سر و سامانی بگیرد.

تاریخ استخدام خانم کیانی راد در بانک مرکزی که به سال ۱۳۶۹ باز می گردد نشان می دهد وی حداقل باید تا ۷ سال دیگر در محل خدمت خود حاضر باشد ، اما اینکه چرا در روزهای پایانی کار دولت محمود احمدی نژاد تعدادی از مدیران بانک مرکزی به فکر بازنشستگی پیش از موعد افتاده اند سوالی است که باید برای رسیدن به جواب کمی صبر کرد. حداقل تا زمانی مراجع قانونی بعد از اتمام فعالیت مدیران دولت دهم بابت تصمیمات و اقدامات بعضا سوال برانگیزشان از آنها پاسخ بخواهند!

گزارش البرزنیوز حاکی است، با این تقاضا موافقت شده و معاون ارزی بانک مرکزی تا پایان تابستان از این بانک خواهد رفت.



https://akhbarbank.com/vdcg3x9q.ak9nw4prra.html
تازه ترین اخبار