۰
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹
گزارش/

نيمي از خريداران طلا در دنيا، دنبال جواهرات هستند

همچنان بیشترین تقاضای طلا از بخش جواهرات می رسد. تقاضای جهانی جواهرات که نیمی از تقاضای کل جهان در این زمینه را به خود اختصاص داده است بدون تعجب کاهش سالانه داشت و به ۵۱۰ تن رسید.
نيمي از خريداران طلا در دنيا، دنبال جواهرات هستند
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري «اخبار بانك»، هند و چین دو گرداننده اصلی بازار جواهرات باقی ماندند و به ترتیب ۱۵۲ و ۱۴۳ تن خرید داشتند. 

مصرف کنندگان در این سه ماهه که همیشه راکدتر از زمان های دیگر است به خریدهای فرصت طلبانه سال ۲۰۱۳ بسنده کردند و رویکرد را بر اساس "نیاز" به خرید جواهرات بنا کرده اند. 

خرید جواهرات هند نیز تحت تاثیر محدودیت خریدهای قیمتی با رسیدن انتخابات و تاثیر متداوم محدودیت واردات این فلز قرار دارد. 

در عین حال، نشانه های دیگری از بهبود در برخی بازارهای غربی دیده می شود بطوری که تقاضای طلا در بازار ایالات متحده آمریکا ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۲۶ تن رسید و در انگلستان با ۲۱ درصد افزایش به ۴ تن رسید،دليل اين موضوع اعتماد مصرف کنندگان همزمان بود. 

بانک های مرکزی ۱۱۸ تن طلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ خریداری کردند که در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ميلادي افزایش ۲۸ درصدی را نشان می دهد. 

این چهاردهمین سه ماهه متوالی است که بانک های مرکزی خریداران صرف طلا بوده اند. این امر عوامل مختلفی دارد که از آن میان می توان به دور بودن تنوع از دلار و پشت صحنه تنش های جغرافیای سیاسی عراق و اوکراین، اشاره کرد. 

کل تقاضای سرمایه گذاری (سرمایه گذاری در شمش و سکه در ترکیب با تبادل وجوه معامله )چهار درصد افزایش داشت و به ۲۳۵ تن رسید. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ سرمایه گذاری در زمینه شمش و سکه ۷۲۵ تن بود که منعکس کننده افت ۵۴ درصدی بود. 

برخی از سرمایه گذاران در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴، به مسیر و حرکت قیمت طلا اطمینان نداشتند در حالی که تجار بازارهای حساس به قیمت، به خاطر جریان کم بازار، فعالیت بسیار کمتری داشتند. 

مارکوس گراب، مدیر عامل شرکت Investment Strategy در انجمن جهانی طلا گفت: "با در نظر داشتن یک سال استثنایی که سال گذشته بود و شاهد رکورد خرید مصرف کننده و فروش سرمایه گذاران بودیم، تقاضای این سه ماهه همچنان نشان دهنده بازگشت به روال دراز مدت است و نشان می دهد ماهیت بازار طلا بطور انحصاری متعادل است."

وي افزود: " مصرف کنندگان طلا همچنان به خریدهای سال قبلشان بسنده کردند و سرمایه گذاران نیز رویکرد تعادل در پیش گرفتند. بطور کلی بازار طلا بعد از شرایط خارق العاده سال ۲۰۱۳ در حال ثبات است." 

از نظر ارزشی تقاضای طلا در سه ماهه دوم سال جاری ۴۰ میلیارد دلار بود که کاهش ۲۴ درصدی را نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ نشان می دهد. میانگین قیمت طلا ۱,۲۸۸ دلار/اونس بود که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۹ درصد افت داشت. 
منبع: البوابا
https://akhbarbank.com/vdcd550x.yt0ks6a22y.html
تازه ترین اخبار