۰
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۶
کارشناس ارشد استاندارد بانک:

حل بحران اوکراین قیمت طلا را به ۱۳۲۰ دلار مي رساند

در حالی که تنش در روابط غرب و روسیه بر سر اوکراین همچنان ادامه دارد و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته برخی کارشناسان بر این باورند که با حل و فصل این بحران قیمت طلا نیز با کاهش روبرو خواهد شد.
حل بحران اوکراین قیمت طلا را به ۱۳۲۰ دلار مي رساند
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، رویترز گزارش داد: پارلمان کریمه روز پنجشنبه به طرح الحاق این منطقه به روسیه رای داده و این مساله موجب تشدید تنش در روابط کیف و مسکو شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز دستور اعمال تحریم بر ضد برخی مقام های روسی را صادر کرده است.

بر اساس این گزارش "یوییچی ایکمیزو" کارشناس ارشد استاندارد بانک تاکید کرد، اگر بحران اوکراین بدتر شود قیمت جهانی طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد ولی در صورت حل و فصل این بحران قیمت طلا به کمتر از ۱۳۲۰ دلار کاهش خواهد یافت.

قیمت طلا هفته گذشته تحت تاثیر افزایش ارزش یورو در برابر دلار و نگرانی ها از بحران اوکراین به بیش از ۱۳۵۰ دلار رسید. بانک مرکزی اروپا نیز پنجشنبه گذشته تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر در حد ۰.۲۵ درصد ثابت نگه دارد.

جویس لیو کارشناس ارشد موسسه فیلیپ فیوچرز نیز تاکید کرد، اگر طلا بتواند سطح مقاومتی ۱۳۶۱ دلاری را بشکند به زودی به بیش از ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.
منبع:سايت طلا
https://akhbarbank.com/vdcfvyd0.w6d0tagiiw.html
تازه ترین اخبار