۰
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۱

بهای طلا چقدر سقوط می کند؟

کارشناسان اقتصادی موسسه آگلو کپیتال پیش بینی کردند با پایان یافتن طرح محرکه اقتصادی آمریکا قیمت جهانی طلا به 1000 دلار سقوط خواهد کرد.
بهای طلا چقدر سقوط می کند؟
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،وایر نیوز گزارش داد: اواخر سال۲۰۱۲ تحلیلگران اقتصادی موسسه آگلو کپیتال کاهش قیمت جهانی طلا در سال جاری را درست پیش بینی کردند و قبل از سقوط بهای طلا در سال ۲۰۱۳ ذخایر طلای خود را به فروش رساندند.

از سال ۲۰۰۸میلادی که بانک مرکزی آمریکا و بانکهای مرکزی دیگر اقدام به چاپ پول بیشتر کردند تا به اقتصاد کشور نقدینگی تزریق کنند قیمت جهانی طلا با رشد مواجه شد. این محرکه اقتصادی را که تسهیل هر چه بیشتر سیاستهای پولی می نامند که موجب تضعیف ارزش پول کاغذی می شود زیرا کمیت آن در بازار افزایش می یابد.

در واقع اقدام بانکهای مرکزی جهان منجر به افزایش ارزش طلا می شود. بهای جهانی طلا بر حسب دلار در سال ۲۰۱۱میلادی به ۱۹۲۱ دلار افزایش یافت.

به دنبال اجرای طرح محرکه اقتصادی کشورهای جهان تا حدی از بدترین بحران مالی نجات یافتند. بانکهای مرکزی آمریکا و اروپا اخیرا کاهش تسهیل سیاستهای پولی را آغاز کرده اند.

طبق آخرین اطلاعات بدست آمده ، ضریب اطمینان مصرف کننده در آمریکا طی ماه ژوئن سال ۲۰۱۳به بالاترین حد خود طی ۵ سال اخیر رسیده و در همین ماه شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا بهتر از حد پیش بینی بوده است.

میزان فروش خانه های نوساز آمریکا نیز به بالاترین حد طی ۵ ماه اخیر رسیده است. همه این اطلاعات نشانگر کاهش قیمت جهانی طلا می باشد.

تحلیلگران اقتصادی موسسه آگلو کپیتال پیش بینی کردند اوضاع اقتصادی کشورهای جهان رو به بهبود است و تسهیل هر چه بیشتر سیاستهای پولی در سال ۲۰۱۳پایان خواهد یافت.

بانکهای مرکزی جهانی از اواخر سال۲۰۱۲میلادی اقدام به کاهش اجرای سیاستهای انبساطی پولی نمودند که از آن زمان تاکنون قیمت جهانی طلا کاهش یافته است.

به عقیده کارشناس اقتصادی موسسه آگلو کپیتال احتمال کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا وجود دارد.

طبق نمودار تکنیکال بهای جهانی طلا در حالت سقوط بیشتر قرارگرفته است. بر اساس نمودار سقوط شدید قیمت جهانی طلا آغاز شده و احتمالا تا سال۲۰۱۴ ادامه خواهد یافت.

به گزارش طلا انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا به اجرای طرح محرکه اقتصادی را پایان دهد و باعث توقف جریان دلارهای ارزان در بازار و منجر به کاهش قیمت جهانی طلا به ۱۰۰۰دلار شود.

هشدار: خبرهای پیش بینی صرفا براي اطلاع رساني منتشر شده و " اخبار بانك " هيچ اعتقادی به پیش بینی قیمتها ندارد و مطالب ذكر شده هيچ ‌گونه توصيه اي براي خريد و فروش نمي باشد. بازديد كنندگان محترم بر اساس برداشت و مسئوليت خود اقدام به خريد و فروش نمائيد.
https://akhbarbank.com/vdcenv8z.jh8npi9bbj.html
تازه ترین اخبار