۰
بانک خاورمیانه در اردیبهشت شرایط خوبی نداشت و به دلیل افزایش بیشتر هزینه سپرده‌ها، با کاهش اسپرد همراه شد.
کاهش ۳۷ درصدی تراز بانک خاورمیانه در اردیبهشت ماه
به گزارش خبرنگار اخبانک، تراز عملیاتی بانک در این ماه به 275 میلیارد تومان رسید که 37 درصد کمتر از فروردین و 21 درصد کمتر از میانگین سال گذشته بوده است. علت اصلی این کاهش، افزایش مقداری سپرده‌های بانک بود که باعث رشد هزینه‌ها شد و به دلیل عدم تخصیص مناسب در بخش مصارف، درآمدها به همان نسبت افزایش نداشتند و درنتیجه سودآوری بانک در این ماه کاهش داشت.

در بخش منابع بانک، مهمترین تغییر مربوط به جذب حدود 9 همت منابع (11% کل سپرده‌ها) برای سپرده‌های سه ساله بوده که نرخ اسمی 29% در اردیبهشت داشتند. در بخش مصارف نیز 5.5 همت سپرده‌های بین بانکی افزایش داشته و تسهیلات بانک تغییر مهمی را ثبت نکردند. با بررسی جزعی‌تر می‌توان متوجه شد که  با این تغییر، هزینه سپرده‌های سه ساله بانک 174 میلیارد و درآمد سپرده بانک 91 میلیارد نسبت به ماه قبل افزایش داشته و به نظر بانک هنوز نتوانسته از منابع جدید جذب شده استفاده بهینه نماید.

سود عملیاتی ناشی از کلیه درآمدهای بهره‌ای و غیر بهره‌ای با کسر هزینه‌های سپرده، کارمزد و هزینه مالی در این ماه به 564 میلیارد تومان رسید. این سود در مقایسه با ماه قبل 13 درصد کاهش و درمقایسه با میانگین سال گذشته، 6 درصد افزایش داشته است.

نرخ میانگین تسهیلات اعطایی وخاور در اردیبهشت با کاهش 1 درصدی نسبت به فروردین، به 19 درصد رسید و در کنار آن نرخ میانگین هزینه سپرده‌ها با افزایش 2.4 درصدی به 13.8 درصد رسیده است. درنتیجه اسپرد عملیاتی بانک در این ماه با کاهش 3.3 واحد درصدی همراه بود و به 5.1% رسید.
https://akhbarbank.com/vdcfc1d1.w6djvagiiw.html
تازه ترین اخبار