۰
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱

آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

دستیار رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت ضمن تشریح آخرین وضعیت سهام عدالت متوفیان تاکید کرد که این فرایند تا پایان شهریورماه به نتیجه می‌رسد.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، پیمان حدادی با تاکید بر اینکه شرکت سپرده گذاری به صورت مرتب در حال پیگیری تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان است، اظهار کرد: در فاز نخست باید یک لینک ارتباطی بین شرکت سپرده گذاری مرکزی و قوه قضاییه برقرار شود تا این شرکت بتواند به احکامی که قوه قضاییه در رابطه با تعیین وراث انجام می‌دهد، دسترسی داشته باشد تا این شرکت قادر باشد اطلاعات مورد نیاز را از این احکام استخراج کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت سپرده گذاری مرکزی درحال تهیه سامانه‌ای برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان است و قطعا این فرایندها تا پایان شهریورماه سال جاری به نتیجه خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود سه میلیون نفر فوت شده‌اند اما طی این سال‌ها امکان انتقال سهام متوفیان به وراث وجود نداشته است. البته بارها از سوی مسئولان چه در دولت فعلی و چه در دولت گذشته وعده انتقال این سهام داده شده اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. البته باید به این نکته توجه داشت که سود سالیانه‌ای که طی این سال‌ها برای مشمولان دیگر واریز شده است برای متوفیان محفوظ مانده و به محض تعیین تکلیف، به حساب وراث واریز خواهد شد.
 
https://akhbarbank.com/vdcaeena.49ni615kk4.html
تازه ترین اخبار