۰
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۷

برگزاری مجمع عمومی عادی بیمه سامان

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه سامان، پنج‌شنبه ۳۱تیر با حضور صاحبان‌ بیش از ۸۰درصد سهام برگزار شد. در این جلسه که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار و به صورت آنلاین از وب‌سایت شرکت پخش شد، صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند سال ۱۳۹۹ با اکثریت آرا به تصویب رسید.
به گزارش اخباربانک، در ابتدا گزارش هیات‌مدیره درباره وضعیت شرکت و نیز عملکرد آن در سال گذشته قرائت شد و سپس حسابرس و بازرس قانونی در این جلسه گزارش خود را ارائه کرد. عملکرد شرکت بیمه سامان در سال مالی ۱۳۹۹ نشان می دهد حق بیمه تولیدی این شرکت با رشد ۲۴درصدی نسبت به سال قبل آن به عددی بیش از ۷/ ۱۶هزار میلیارد ریال رسیده است. همچنین میزان خسارت پرداختی شرکت در سال ۱۳۹۹ با رشد ۱۴ درصدی در مقایسه با سال قبل، عددی بیش از ۸/ ۶هزار میلیارد ریال بوده است.

شرکت بیمه سامان در دوره پنج ساله منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ همواره در سطح یک توانگری قرار داشته است. نسبت توانگری مالی سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ پس از تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد. در ادامه دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالانه، موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس قانونی علی‌البدل شرکت برای سال مالی ۱۴۰۰ تعیین شدند.

انتخاب محاسب فنی (آکچوئر) رسمی بیمه اصلی و علی‌البدل و تعیین حق‌الزحمه آنها نیز در چارچوب دستورالعمل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به هیات‌مدیره تفویض شد. همچنین مصوب شد در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی شرکت، پرداخت کمک‌های بلاعوض در امور خیریه به اشخاص خارج از شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ تا سقف مبلغ ۳۰میلیارد ریال به هیات مدیره شرکت تفویض شود.

در نهایت نیز مقرر شد از محل سود قابل تخصیص، مبلغ ۳۱میلیارد و ۵۴۸میلیون ریال به حساب اندوخته قانونی و مبلغ یک هزار و ۲۸۳میلیارد و ۴۷۹میلیون ریال به حساب اندوخته سرمایه‌ای منظور شود. همچنین مصوب شد مبلغ دو هزار و ۵۵میلیارد و ۱۹میلیون ریال و به عبارت دیگر، به ازای هر سهم یک هزار ریال (۱.۰۰۰ ریال) سود بین سهامداران تقسیم و مابقی به حساب سود انباشته منتقل شود.
 
https://akhbarbank.com/vdcjoteo.uqevyzsffu.html
تازه ترین اخبار