۰
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳

اوراق مسکن چند؟

قیمت اوراق مسکن نسبت به دو هفته قبل تقریبا ثابت مانده است و زوج های تهرانی می توانند با پرداخت ۲۸ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان، وام ۲۴۰ میلیون تومانی بگیرند.
به گزارش اخباربانک، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین‌ماه ۶۱ هزار و ۲۰۰، در اردیبهشت ماه ۶۰ هزار و ۶۰۰ و در خرداد سال ۱۳۹۹، ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیرماه سال گذشته با قیمت ۶۰ هزار و ۸۰۰تومان، در مردادماه ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان و در شهریورماه ۶۰ هزار  و ۴۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق درهر کدام از ماه های مهر، آبان‌ و آذرماه سال ۱۳۹۹ نیز به ترتیب  ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان، ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان و ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ سال گذشته با قیمت ۶۰ هزار تومان، در بهمن‌ماه با قیمت ۶۰ هزار و ۱۰۰ تومان و در اسفندماه با قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت اوراق مسکن در سه ماه نخست سال جاری
این اوراق در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۵۹ هزار و ۹۰۰، در اردیبهشت سال جاری با قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ و در خردادماه سال جاری نیز با قیمت ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله میوشد که این گزارش بر اساس قیمت خردادماه نوشته شده است.
قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی
براین اساس، با توجه به این‌که مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود،  برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۷۶۸ هزار تومان خریداری کنند مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۶ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۳ میلیون و ۸۴۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۷۶۸ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند در مجموع باید ۲۸ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها
سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده است که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۵۳۶هزار تومان است.

این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۱۵۲هزار تومان می‌شود./ایسنا
https://akhbarbank.com/vdcexx8v.jh8z7i9bbj.html
تازه ترین اخبار