۰
براساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه، خرید و فروش یک خودرو برای هر فرد بالای ۱۸ سال و همچنین فروش خودرو بیشتر از ۳ سال بعد از خرید آن، از پرداخت این پایه مالیاتی معاف هستند.
به گزارش اخباربانک به نقل از فارس، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بیشتر درآمد ثروتمندان ناشی از ثروت است و نه کار کردن. در واقع، با افزایش درآمدها سهم درآمد حاصل از کار کردن از کل درآمدهای افراد کاهش می‌یابد و در عوض سهم درآمد حاصل از عایدی سرمایه افزایش می‌یابد.

یکی از پایه‌های مالیاتی ضروری برای کاهش نابرابری و عدالت مالیاتی، مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) است. تجربه سایر کشورها نشان می‌دهد که این پایه مالیاتی با کاهش فعالیت‌های سوداگرانه و سفته‌بازی باعث تنظیم‌گری و کنترل قیمت‌ها در بازارهای اقتصادی می‌شود.

با توجه به تعلل غیرقابل توجیه دولت روحانی برای ایجاد این پایه مالیاتی ضروری، نمایندگان مجلس یازدهم دست به کار شدند و کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در جلسه علنی مورخ ۵ خردادماه به تصویب مجلس رسید. قرار است جزئیات این طرح در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

علی رغم اینکه کارشناسان تاکید دارند با توجه به معافیت های درنظرگرفته شده در این طرح، ۹۵ درصد مردم از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند ولی همچنان در فضای جامعه درباره این موضوع نگرانی هایی وجود دارد. با توجه به همین موضوع، قصد داریم در سلسله گزارش هایی به بررسی معافیت های درنظر گرفته شده در این طرح در زمینه معاملات مسکن، خودرو، طلا و ارز بپردازیم. در قسمت های قبلی توضیحات درباره موضوعات املاک و ارز و طلا دادیم و در این قسمت به موضوع خودرو می پردازیم:

براساس این طرح، خرید و فروش خودرو کمتر از یک سال، مشمول ۳۰ درصد و بیشتر از ۳ سال معاف از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه خواهند بود. براساس طرح مذکور، معافیت ها در زمینه خودرو عبارتند از:
الف- وسایل نقلیه خریداری شده قبل از اجرای قانون در صورت فروش به مدت یک سال
ب- یک وسیله نقلیه برای هر فرد بالای ۱۸ سال
 
https://akhbarbank.com/vdchwin6.23nz6dftt2.html
تازه ترین اخبار