۰
جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶

درخشش هفتگی قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز جمعه ثابت بود اما در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در بیش از دو ماه اخیر قرار گرفت.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۲۷ دلار و ۲۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه به ۱۸۳۲ دلار و ۴۰ سنت رسیده بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۴ درصد رشد داشته که بزرگترین رشد هفتگی از هفته منتهی به ۲۱ مه خواهد بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۳۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست دیلی فارکس گفت: عوامل رشد کوتاه مدتی برای طلا وجود دارند اما روند این فلز ارزشمند تغییری نکرده است حداقل تا زمانی که موفق شود به محدوده معاملاتی ۱۸۷۰ تا ۱۸۸۰ دلار وارد شود. پیام بانک مرکزی آمریکا این بود که ما سیاست انبساطی را به تدریج تعدیل می کنیم و روندی را برای این منظور تدوین می کنیم.

اگرچه شاخص دلار آمریکا در معاملات روز جمعه تلاش کرد از پایینترین رکورد یک ماه اخیرش بهبود پیدا کند اما در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از ماه مه قرار دارد. دلار ضعیفتر جذابیت سرمایه گذاری در طلا را تقویت کرده و خرید آن را برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر می کند.

طلا روز پنج شنبه پس از این اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد بازار اشتغال آمریکا همچنان به پشتیبانی نیاز دارد و هنوز فاصله زیادی تا افزایش نرخهای بهره وجود دارد، ۱.۴ درصد صعود کرد.

آماری که نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم امسال رشد قابل ملاحظه ای داشته اما کمتر از حد مطلوب بوده است، اظهارات پاول را تایید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۶ درصد رشد کرد که نخستین رشد روزانه در حدود یک ماه اخیر بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۵۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۲۶۴۸ دلار و ۲۲ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۰۵۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.
 
https://akhbarbank.com/vdcd9x0j.yt0f56a22y.html
تازه ترین اخبار