۰
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۲

ابراهیم رییسی به ساختمان بورس تهران رفت

آیت‌الله رئیسی، کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امروز سهامداران بازار سرمایه را سورپرایز کرد و به تالار بورس سعادت آباد رفت.
به گزارش اخباربانک، ابراهیم رییسی در اقدامی از پیش اعلام نشده ، صبح امروز و وارد ساختمان بورس تهران در سعادت آباد شد و با استقبال علی صحرایی از تالار معاملات دیدار و برخی معامله گران گفت وگو کرد و خواهان اجرای مصوبه ستاد هماهنگی اقتصاد سران قوا و تزریق فوری ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه شد .

وی در پاسخ به گلایه های یکی از سهامداران حقیقی مبنی بر اینکه از سرمایه گذاری در بورس بدبخت و بیچاره شده و خانه و زندگی را از دست داده و بعد از خدا امید به حمایت رئیسی دارد، گفت: خدا نکند بدبخت شوید . امید اول ، دوم و سوم شما به خدا باشد . به عنوان خدمتگزار هر کاری که برای بهبود وضعیت باشد، انجام می دهم . متاسفانه ااشکالاتی در کار بود.

رئیسی همچنین شنونده چند گلایه و اعتراض سهامداران حاضر در ساختمان بورس مبنی بر تبلبغات 5 ماه اول سال گذشته دولت برای دعوت مردم به بورس و سپس بی اعتنایی بعد از انجام تامین مالی و زیات 70 درصدی ، مستاجر شدن بعد از زیان 1.2 میلیارد تومانی از سرمایه گذاری 2 میلیارد تومانی و... شد. 

براساس این گزارش این تصمیم رئیسی و حضور در بورس برای اولین بار در بین نامزدهای ریاست جمهوری بوده و در دوره های قبلی هم سابقه نداشت.

این در حالی است که عصر دیروز هم کانون بازار سرمایه و پول شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ، اقدام به برگزاری جلسه ایی با مدیران ، فعالین بازارسرمایه و پول در خصوص بررسی وضعیت موجود با حضور پورابراهیمی رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کرد که به نظر می رسد حضور امروز رئیسی در تالار معاملات در ادامه برنامه های این کانون باشد.
با این اوصاف و به رغم حضور رئیسی در تالار معاملات ، شاخص بورس فعلا" واکنش معناداری به این رویداد نشان نداده و به رشد کمتر از 5 هزار واحدی در یک ساعت و 20 دقیقه اول بسنده کرده است .

فوری/ ورود رییسی به تالار بورس سعادت آباد
 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس دستگاه قضا و کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امروز صبح سهامداران بازار سرمایه را سورپرایز کرد و به تالار بورس سعادت آباد رفت.
فوری/ ورود رییسی به تالار بورس سعادت آباد
 

مهم‌ترین حمایت‌های این کاندیدا از بورس
  • بازار سرمایه که دغدغه مردم است مهم است، چون مردم اعتماد کرده و سرمایه خود را در اینجا گذشته اند تا نفعی حاصل کنند. اصل بازار سرمایه یکی ار منابع تامین مالی تولید در کشور است و باید به این سمت و سو برود، ولی تقاضا یا حضور یا افزایش سهام در بازار بورس در این چند وقت بالارفت و به مثابه این درخواست عرضه اتفاق نیافتاد و از طرفی بازار سرمایه مدیریت نشد.

    اگر نظارت دقیق بر بازار سرمایه انجام می‌شد با این مشکل مواجه نمی‌شدیم و آنچه اتفاق افتاد و مردم را نگران کرده، عبارت از این است که مدیریت و نطارت دقیق نشد و عرض لازم انجام نشد و بازار بورس عمق پیدا نکرد.

    دولت می‌خواهد از بازار سرمایه کسری بودجه خود را تامین کند و برداشت از بازار سرمایه به میزان بالا باشد یا سهامداران حقوقی بازار سرمایه رعایت نکنند.

    آگاهی درستی درمورد بازار سرمایه به مردم داده نشد و این آگاهی بخشی درست مدیریت نشد. دولت فقط اعلام کرد در این عرصه بیایید، ولی مدیریت نکرد.

    باید حتما بازار سرمایه مدیریت و نظارت شود و باید به بازار سرمایه عمق بخشیده شود و راه را برای عرضه‌های شرکت‌ها باز کنیم و کار‌های اداری دست و پاگیر در این مسیر رفع شود. باید سازو کاری برای تضمین به سهامداران خرد بوجود بیاید و دولت نباید این را قلکی ببیند تا هروقت می‌خواهد دست کند و از آن استفاده کند.
https://akhbarbank.com/vdcay0na.49nwu15kk4.html
تازه ترین اخبار