۰
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۰

طلا در روز های آینده به کدام سو می رود؟

با ورود قیمت طلا به سطح ۱۸۰۰ دلاری و افزایش آن تا ۱۸۳۰ دلار کارشناسان پیش بینی می کنند که در روز های آینده این هفته فلز زرد بتواند تا ۱۸۵۰ دلار نیز رشد کند.
به گزارش اخباربانک، اونس طلا در روز جمعه تا ۱۸۴۰ دلار نیز رشد کرده و در نهایت در محدوده ۱۸۳۰ دلاری کلوز خورد که بیشتری میزان رشد هفتگی آن در سال ۲۰۲۱ می باشد.

مهم ترین عامل افزایشی شدن قیمت طلا و شکستن مقاومت ۱۸۰۰ دلاری داده های ناامید کننده مربوط به مشاغل ایالات متحده بود. طبق آمار های اقتصادی در ماه گذشته تنها ۲۶۶ هزار شغل ایجاد شده بود در حالی که انتظار می رفت یک میلیون شغل ایجاد شود.

این موضوع باعث افزایش ناامیدی نسبت به رشد اقتصاد ایالات متحده شده و سرمایه گذاران را به سمت دارایی های امن مانند طلا سوق می دهد.

کارشناسان معتقدند که با توجه به داده های اخیر مشاغل می توان گفت ایالات متحده برای دوره ای با بحران بیکاری مواجه خواهد شد که بهبود اقتصاد را به تاخیر می اندازد.

همچنین طبق گفته فدرال رزرو مبنی بر این که تا رسیدن به حداکثر میزان اشتغال سیاست های پولی سازگار باقی خواهند ماند می توان انتظار داشت که نرخ بهره برای مدت طولانی تری نزدیک به صفر باقی بماند.

علاوه بر آمار مشاغل، کاهش ارزش شاخص دلار و همچنین افزایش نسبتا شدید انتظارات تورمی نیز باعث شده است تا قیمت طلا به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

طبق گفته کارشناسان رشد قیمت طلا از دیگر کالا ها عقب مانده است و فضای زیادی برای رشد کردن دارد که می تواند آن را به ۱۹۰۰ دلار در هر انس برساند.

مهم ترین سطح پیش روی طلا در حال حاضر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه آن است که در نقطه ۱۸۵۱ دلار قرار دارد. در صورتی که طلا بتواند این سطح را به دست آورد قیمت ان به سمت ۱۹۰۰ دلار حرکت خواهد کرد.

بارت ملک کارشناس بازار طلا معتقد است که در روز های آینده ما شاهد تعدیل نسبی قیمت طلا باشیم اما این وجود روند صعودی پابرجا بوده و ممکن است حتی بسیار سریع تر از پیش بینی ها به کانال ۱۹۰۰ دلار دست پیدا کنیم.

در روز چهارشنبه هفته آینده داده های مربوط به قیمت خرید کالا توسط مصرف کنندگان و تغییر آن و در روز پنجشنبه داده های مربوط به ادعا های بیکاری ایالات متحده منتشر خواهد شد. در روز جمعه نیز ما شاهد داده های مربوط به بخش صنعت خواهیم بود.

علاوه بر این موارد در روز چهارشنبه با توجه به داده های مربوط به قیمت خرید کالای مصرف کنندگان نرخ تورم نیز محاسبه شده و می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
https://akhbarbank.com/vdch-xn6.23nvzdftt2.html
تازه ترین اخبار