۰
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴

طلای جهانی از صعود بازماند

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بازده بالاتر اوراق خزانه و بهبود ملایم ارزش دلار، کاهش پیدا کرد.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۸۲۶ دلار و ۸۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۲۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: دلار اندکی تحکیم شده و اگر نرخ تورم بالاتر از حد انتظار باشد، می تواند بانکهای مرکزی را برای بازبینی سریعتر سیاست پولی انبساطی خود تشویق کند.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۳ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

نگرانیها نسبت به تسریع احتمالی رشد تورم باعث شده بود دلار در معاملات روز گذشته به پایینترین حد در بیش از دو ماه گذشته نزول کند و بازارهای سهام آسیایی اوایل روز چهارشنبه در پایینترین رکورد یک ماه قرار گرفتند.

آمار قیمت مصرفی آمریکا روز جاری منتشر می شود و فعالان بازار بی صبرانه منتظر مشاهده این آمار به منظور ارزیابی فشارهای تورمی هستند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر رسید و هزینه نگهدرای طلا را افزایش داد. بعضی از سرمایه گذاران طلا را پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالاتر می دانند اما بازده بالاتر اوراق خزانه امسال به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زده است.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا پس از گزارش اشتغال ماهانه روز جمعه که به شکل غیرمنتظره ای ضعیف بود، همچنان امید به احیای اقتصادی را حفظ کرده اند اما در عین حال خاطرنشان کرده اند که روند احیای مشاغل ممکن است ناهموارتر از حد انتظار باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۹۴۴ دلار و دو سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۷ دلار و ۳۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۱۲۲۶ دلار و ۸۲ سنت معامله شد.
https://akhbarbank.com/vdchqxn6.23nvvdftt2.html
تازه ترین اخبار