۰
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷

قیمت طلا در قله سه ماهه ایستاد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار ضعیف و عقب نشینی بازده اوراق خزانه آمریکا، ثابت ماند و نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه اخیر ایستاد.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییری نداشت و در ۱۸۳۵ دلار و ۴۱ سنت قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۸۴۵ دلار و شش سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۱ فوریه بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر نداشت و در ۱۸۳۶ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۳۷ دلار و ۶۰ سنت بسته شد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: اگرچه طلا روز جاری به افزایش قیمت ادامه داد اما برای ایجاد نیروی صعودی به سختی تقلا می کند که تا حدودی به دلیل نگرانی نسبت به تورم است. طلا در محدوده ۱۸۵۵ تا ۱۸۷۵ دلار با مقاومت روبروست در حالی که حمایت این فلز در سطح ۱۸۰۰ دلار قرار دارد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا پایین ۱.۶ درصد قرار گرفت و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد. اما عاملی که طلا را ارزانتر کرد افت شاخص دلار آمریکا بود که پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه، به پایینترین حد در بیش از دو ماه گذشته نزول کرد.

سیاستگذاران بانک مرکزی ژاپن درباره ریسکهای متوجه احیای اقتصادی این کشور هشدار دادند زیرا محدودیتهای کرونایی مانع مصرف خدمات می شود.

سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش شاخص قیمت مصرفی آمریکا در روز چهارشنبه هستند تا به ارزیابی فشارهای تورمی و موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بپردازند.

بر اساس گزارش رویترز، چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال رزرو شیکاگو اظهار کرد: مقامات بانک مرکزی آمریکا پیش از این که بخواهند به تنطیم سیاست پولی فکر کنند، تمایل دارند تورم بالاتر، رشد بیشتر دستمزد، چندین ماه آمار اشتغال قوی را مشاهده کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم تغییر چندانی نداشت و ۲۹۵۹ دلار و ۵۴ سنت بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۷ دلار و ۳۰ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۲۴۵ دلار و ۶۸ سنت معامله شد.
https://akhbarbank.com/vdcefw8v.jh87vi9bbj.html
تازه ترین اخبار