۰
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۳
گزارش/

تحلیل تکنیکال از قیمت طلا در هفته جاری و آینده

تحلیل ها نشان می دهد که با استعداد طلا برای افزایش، می توان انتظار تجربه ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۶ دلار در هر اونس را نیز برای هفته پیش رو داشت.
تحلیل تکنیکال از قیمت طلا در هفته جاری و آینده
به گزارش خبرنگار بین الملل پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از پایگاه تحلیلی فارکس، قیمت طلا همچنان درحال صعود است به گونه ای که از ابتدای سال ۲۰۱۴ این روند صعودی ادامه دارد.
فلز گرانبها در ماه ژانویه سال گذشته به پایین ترین سطح خود رسید، اما بعد از آن روند صعودی به خود گرفت. 

در همین حال، تمایل به ریسک در سرمایه گذاران کاهش یافته است و حالت عدم اطمینان درباره رشد اقتصاد چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان رو به افزایش است؛ امری که در رشد اقتصاد کلان جهانی تاثیرات خود را بر جای می گذارد. 

گزارش های اخیر اقتصادی درباره چین، به شدت منفی بود به خصوص اینکه صادرات آن کشور در ماه گذشته میلادی به شکلی کم سابقه کاهش یافته است. 

به این موضوع، تردیدهای شدید درباره بهبود اقتصاد آمریکا به عنوان اولین اقصاد جهان را نیز باید افزود تا راز افزایش قیمت طلا و محافظه کاری سرمیه گذاران برای یافتن پناهگاه امن سرمایه ای مکشوف شود. 

طلا این روزها افزایش خود را مدیون دلار آمریکاست و با کاهش ضریب امنیت سرمایه گذاری روی ارز آمریکا، این فلز گرانبها پناهگاه امن را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است. 

با وجود اینکه گزارش های اقتصادی تلاش دارند که اوضاع اقتصادی آمریکا را بهتر از وضعیت قابل انتظار نشان دهند، مشارکت کنندگان در بازار تمایلی به خطرپذیری نشان نمی دهند و خیلی اطمینان به گزارش های مذکور نشان نمی دهند. از این رو پیش بینی می شود طلا همچنان به عنوان سرمایه گذاری بی خطر روند صعودی خود را با افزایش تقاضای بازار ادامه دهد. 

به این مساله باید افزایش تنش ها در اوکراین را نیز افزود که بسیاری از سرمایه گذاران را وادار به خارج کردن سرمایه های خود از سایر بخش های اقتصادی و سرمایه گذاری در بازار طلا کرده است. 

تحلیل تکنیکال بازار طلا نشان می دهد که طلا در نمودار هفتگی روی ۱۳۸۲ دلار برای هر اونس بسته شده است. این در حالی است که بالاترین سطح را در ۱۳۸۷ دلار تجربه کرد و پایین ترین میزان را نیز روی ۱۳۲۷ دلار در هر اونس ثبت کرد. 

سطح مقاومت طلا ۱۴۱۶ دلار برآورد می شود و نقطه حمایت در ۱۳۶۰ دلار منطقی به نظر می رسد.
تحلیل ها نشان می دهد که با استعداد طلا برای افزایش، می توان انتظار تجربه ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۶ دلار در هر اونس را نیز برای هفته پیش رو داشت. 

با این حال بهترین سطوح حمایتی را روی دامنه ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۰ دلار می توان انتظار داشت و در صورت ادامه روند افزایش، دورنمای ۱۶۷۰ دلار برای هر اونس طلا در ماه جاری میلادی و اوایل ماه بعد دور از انتظار نیست. 

مترجم: جواد ارشادی
https://akhbarbank.com/vdcfvmd0.w6d0magiiw.html
تازه ترین اخبار