۰
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه برای تثبیت نرخ ارز باید از تصمیمات نسنجیده و شتابزده در اقتصاد پرهیز کرد،گفت:در صورت اتخاذ تدابیر صحیح اقتصادی و جلوگیری از تقاضاهای کاذب در بازار ارزو توجه به راهکارهای دیگر می توان نرخ ارز را کاهش داد و به ثبات در این بازار رسید.
هدایت دلارها از گاوصندوق‌های مردم به بازار
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از خانه ملت،محمد رضا پورابراهیمی افزود: برای تثبیت نرخ ارز باید از تصمیمات نسنجیده و شتابزده در اقتصاد پرهیز کرد، بطور مثال صحبت هایی که مدتی قبل در خصوص باز پرداخت ریالی سپرده های ارزی به سپرده گذاران این بخش مطرح شد و بعضا هم این کارنیز صورت گرفت، باعث تلاطم در اقتصاد و بی اعتمادی به سیستم بانکی شد و ناهماهنگی ها در بازار ارز را نیز تشدید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسئله باز پرداخت ریالی سپرده های ارزی، مقصراصلی بانکها بودند و همچنین بانک مرکزی نیز به دلیل عدم رسیدگی در این موضوع مقصر است لذا باید با تدابیر مناسب مانع حفظ فیزیکی دلار و ارزهای دیگر در گاو صندوق خانه های مردم شویم و زمینه جذب آن را در سیستم مالی و بانکی فراهم کنیم.

وی در ادامه افزود:تورم نیز مانع ایجاد ثبات در بازار ارز خواهد شد لذا باید مسئله تورم را بصورت ریشه ای حل و از تاثیرات مخرب مالی و روانی که در بازار ارز ایجاد می کند جلوگیری کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: با مدیریت و استراتژی ها کوتاه ،میان و بلند مدت می توان مانع التهابات در بازار ارز شد و در صورت شفافیت سیاست ارزی دولت در شش ماه آینده مردم با امنیت خاطر مالی بیشتری در فعالیت های اقتصادی شرکت می کنند.

پور ابراهیمی تصریح کرداعمال سیاست های کلان در حوزه افزایش صادرات و کاهش واردات نیز تاثیر به سزایی در تثبیت و کاهش نرخ ارز دارد.

وی گفت: نکته دیگر رفع تحریم ها است که در کاهش نرخ ارز و تثبیت بازار نقش مهمی ایفا می کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: در صورت اتخاذ تدابیر صحیح اقتصادی و جلوگیری از تقاضاهای کاذب در بازار ارزو توجه به راهکارهای دیگر می توان نرخ ارز را کاهش داد و به ثبات در این بازار رسید بطور مثال نرخ دلار در بازار می تواند تا حدود ۲۵۰۰ تومان کاهش یابد.
https://akhbarbank.com/vdcgqt9q.ak93n4prra.html
تازه ترین اخبار