۰
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۲
مدير عامل بانك مهر اقتصاد:

شركتهايمان راحراج كنيم،سهامداران و خودمان ضرر مي كنيم

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه بانک مرکزی از تجربه ادغام موسسات پولی در فرآیند کاهش شعب بانک‌ها استفاده کند، گفت: به نظر می‌رسد تعیین مدت زمانی چند ماهه برای کاهش 20 درصدی شعب، بانک‌ها را با چالش جدی ایجاد ‌کند.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از فارس، غلامحسین تقی نتاج با بیان اینکه کاهش تعداد شعب بانک‌ها امری ضروری است، اظهار داشت: کاهش شعب بانک‌ها با گسترش بانکداری الکترونیک، امری ضروری است و نمی‌توان از یک طرف بانکداری الکترونیک را توسعه داد و از طرف دیگر شعب بانک‌ها به صورت فیزیکی افزایش یابند.

وی افزود: به طور طبیعی در ادامه همان سیاست ساماندهی موسسات پولی و بانکی در کشور توقع از بانک مرکزی در دستور کار قرار دادن کاهش تعداد شعب بانک‌ها بود، اما قبل از این اقدام باید استانداردهایی در این زمنیه تعریف شود که چه تعداد موسسه و بانک در اقتصاد ایران مورد نیاز است.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه می‌توان به دو روش دستوری و هم آزادي عمل به سرمایه‌گذاران در این زمینه برخورد کرد، گفت: تا قبل از این ساماندهی موسسات پولی شاهد گسترش شدید آنها بودیم که خوشبختانه بانک مرکزی به عنوان متولی شبکه بانکی مانع از رشد بی‌ضابطه موسسات شد و نظام پولی کشور را به طور نسبی ساماندهی کرد.

*بانک مرکزی از تجربه ادغام موسسات پولی استفاده کند

وی با بیان اینکه تعیین مدت زمانی چند ماهه برای کاهش ۲۰ درصدی شعب، بانک‌ها را با چالش جدی مواجه می‌‌کند، تصریح کرد: باید از تجربیات گذشته از جمله ادغام موسسات پولی درس گرفت؛ برای ساماندهی موسسات پولی و ادغام تعدادی از آنها حداقل ۳ سال زمان صرف شد.

تقی نتاج افزود: اگر از این تجربه هم استفاده شود، در می‌یابیم که مدت زمان ۶ ماه کافی نیست؛ به نظر می‌رسد این موضوع در بانک مرکزی بیشتر یک رویکرد بوده و مسئولان بانک مرکزی هم می‌دانند تعیین مدت ۶ ماه برای این کار کوتاه است و مطمئنا تعداد شعب بانک‌ها به آن میزان کاهش نخواهد یافت.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک فعال در این عرصه معتقدم ایجاد شعب در مدت کوتاه قابل انجام است، اما تعطیلی شعبه مطمئنا به دو تا سه سال زمان نیاز دارد.

*واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه در مدت کوتاه بانک‌ها را با زیان مواجه می‌کند

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در مورد شرکت‌های الزام بانک مرکزی به واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌ها، گفت: محدوده زمانی کم برای واگذاری شرکت‌ها موجب می‌شود، بانک‌ها با تقبل زیان این شرکت‌ها را به فروش برسانند، اما اگر در یک شرایط مناسب واگذار شود، نیازمند مدت زمان مناسب و مطالعه کارشناسی است.

وی تاکید کرد: نباید بانک‌ها را تحت فشار قرار داد، تا شرکت‌های خود را در قالب یک حراجی در مدت کوتاهی واگذار کند که در این صورت زیانی را متوجه سهامداران، سپرده‌گذاران و بانک خواهد کرد؛ اگر بانک‌ها در این فرایند زیان کنند، کاملا در تضاد با سیاست خصوصی‌سازی بانک‌ها است.

نتاج در مورد شرایط بانک مهر اقتصاد گفت: با توجه به ۱۲ میلیون سپرده‌گذار، وجود ۸۰۰ شعبه متناسب با گستره فعالیت ما است، زیرا هدف‌گذاری بانک افزایش تعداد سپرده‌گذاران به ۱۵ میلیون نفر است؛ اگر شعب ما کاهش یابد به این معنا است که باید تعدادی از مشتریان بانک را حذف کند.
https://akhbarbank.com/vdcewz8z.jh8npi9bbj.html
تازه ترین اخبار