۰
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۸
وزير اقتصاد:

حبابی در بورس نمی‌بینم

رشد شاخص تداوم دارد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که حبابی در بازار بورس نمی‌بینم، گفت: پیش‌بینی‌ها حکایت از تداوم رشد شاخص بورس دارد.
حبابی در بورس نمی‌بینم
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از ايسنا، سید شمس الدین حسینی درباره رشد شاخص بورس طی روزهای اخیر اظهار کرد: در این باره نظرات کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه ارائه شده و واقعیت امر این است که یک برداشت صریح از اوراق سهام این است که معرف ارزش دارایی‌ها هستند.
وی افزود: وقتی نرخ ارز افزایش یافته، این دارایی‌ها نیز ارزش پیدا کرده‌اند و به طور طبیعی ارزش اوراق نیز بالا می رود و به همین دلیل پیش بینی‌ها حکایت از تداوم این رشد دارد.

سخنگوی اقتصادی دولت یکی دیگر از مولفه های تعیین کننده ارزش سهام را سودآوری شرکت‌ها اعلام و تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت‌هایی که در بورس تهران حضور دارند، شرکت‌هایی هستند که سود و درآمدهای صادراتی شان متاثر از نرخ ارز است که این امر نیز سبب افزایش سود شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: بودجه‌هایی که شرکت‌ها ارائه کرده‌اند افزایش سود را نشان می‌دهد و به عبارت دیگر حجم معاملات نیز بالاست و در برخی روزها دو تا سه برابر است لذا حبابی در بازار بورس نمی‌بینم.
https://akhbarbank.com/vdcg.w97rak973pr4a.html
تازه ترین اخبار