۰
جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۸
وزير اقتصاد مطرح كرد:

بازار ارز تعدیل می‌شود

پیش‌بینی ادامه رشد شاخص بورس
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که باید به صورت تدریجی نرخ ارز را تعدیل کنیم گفت: جهت‌گیری ما نیز تعدیل نرخ ارز به سمت پایین است.
بازار ارز تعدیل می‌شود
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از ايسنا، سید شمس الدین حسینی درباره نرخ ارز در مرکز مبادلات تصریح کرد: آن چیزی که مطلوب دولت است و بانک مرکزی نیز به آن اعتقاد دارد این است که باید به صورت تدریجی نرخ ارز را تعدیل کنیم که البته این تصمیم باید متناسب با متغیرهای بازاری صورت بگیرد و جهت‌گیری ما نیز تعدیل نرخ ارز به سمت پایین است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره نرخ ارز در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور گفت: به طور قطع نرخ ارز کمتر از نرخ ارز مرکز مبادلات و بیشتر از ۱۲۲۶ تومان خواهد بود.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین درباره رشد شاخص بورس اظهار کرد: واقعیت امر این است که یک برداشت صریح از اوراق سهام این است که معرف ارزش دارایی‌ها هستند وقتی نرخ ارز افزایش یافته، این دارایی‌ها نیز ارزش پیدا کرده‌اند و به طور طبیعی ارزش اوراق نیز بالا می رود و به همین دلیل پیش‌بینی‌ها حکایت از تداوم این رشد دارد.

حسینی یکی دیگر از مولفه‌های تعیین کننده ارزش سهام را سودآوری شرکت‌ها اعلام و تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت‌هایی که در بورس تهران حضور دارند، شرکت‌هایی هستند که سود و درآمدهای صادراتی شان متاثر از نرخ ارز است که این امر نیز سبب افزایش سود شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین تاکید کرد: بودجه‌هایی که شرکت‌ها ارائه کرده‌اند افزایش سود را نشان می‌دهد و به عبارت دیگر حجم معاملات نیز بالاست و در برخی روزها دو تا سه برابر است لذا حبابی در بازار بورس نمی‌بینم.
https://akhbarbank.com/vdcc.xqoa2bqxila82.html
تازه ترین اخبار