۰
ارزش یورو متاثر از آمار ضعیف تولید صنعتی در منطقه یورو و نگرانی‌ها نسبت به تحولات جاری در یونان، به پایین‌ترین سطح در دو ماه گذشته سقوط کرد.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از ايسنا، یورو در نیویورک برای نخستین بار از سپتامبر گذشته، به پایین ۱.۲۷ دلار رسید و در مقایسه با ۱.۲۷۴۷ دلار در روز پنج شنبه، ۱.۲۷۱۶ دلار معامله شد.

ارزش ارز واحد اروپایی به دلیل تشدید نگرانی‌ها نسبت به نتایج مذاکرات بدهی یونان، در ماه جاری دو درصد در برابر دلار کاهش داشته است.

آماده شدن جمهوریخواهان و دموکراتها برای مذاکره در مورد بودجه، یکی دیگر از دلایل تقویت ارزش دلار بود. در صورتیکه کنگره آمریکا تا پیش از اول ژانویه به توافقی در این زمینه دست نیابد، کاهش هزینه و افزایش مالیاتها به صورت خودکار اجرا می شود و ممکن است موجب بازگشت اقتصاد آمریکا به رکود شود.

پوند انگلیس نیز در برابر دلار آمریکا کاهش داشت و از ۱.۵۹۸۳ دلار به ۱.۵۹۰۰ دلار رسید. دلار در برابر ین ژاپن از ۷۹.۴۸ به ۷۹.۴۳ ین رسید.

شاخص دلار وال استریت ژورنال که ارز آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ بررسی می کند، از ۷۰.۵۲۳ به ۷۰.۶۹ واحد افزایش یافت.
https://akhbarbank.com/vdcb.zbzurhbs8iupr.html
تازه ترین اخبار