۰
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲

صعود دلار بهترین خبر برای اروپا

اخبار بانك: بعد از اعلام بهتر از انتظار بودن گزارش اشتغال آمریکا (افزودن 295000 مورد در ماه فوریه) دوازدهمین ماه رشد اشتغال بالای 200000 مورد در ماه از سال 1994 ثبت شد و نرخ برابری دلار در برابر یورو را افزایش داد.
به گزارش «اخبار بانك» به نقل از بيزنس اينسايدر، قیمت یورو روز گذشته به کمتر از ۱.۱۰ دلار رسید که کمترین نرخ مبادله در ۱۱ سال گذشته است. نرخ مبادله یورو حتی اکنون به کمتر از ۱.۰۹ دلار هم رسیده است. 

وزن تجاری یورو (در مقابل سبد ارزی بر اساس اینکه چقدر در منطقه یورو مبادله می¬شود) به کف رسیده است. 



ارزش یورو در سال ۲۰۱۴ روی هم رفته ۵.۱ درصد افت داشت و فقط در ۱۰ هفته گذشته از سال ۲۰۱۵، ۶.۶ درصد کاهش ارزش را نظاره گر بوده است. این شیب نزولی یکی از دلایل افزایش ارزش ناگهانی و سریع فرانک سوئیس درابتدای سال میلادی هم است. 

تقویت اقتصاد آمریکا که در گزارش روز جمعه منعکس شد احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک فدرال آمریکا در تابستان سال جاری میلادی را هرچه بیشتر تقویت کرد. 

بانک مرکزی اروپا به تازگی برنامه محرک اقتصادی خود را به جریان انداخته و پیش بینی می‌شوند روند سیاست‌های تسهیلی چند سال آینده تداوم داشته باشد در نتیجه روند نزولی ارزش یورو پایدار است و می‌تواند بهترین خبر برای صادرکنندگان اروپایی باشد.
https://akhbarbank.com/vdceev8x.jh8zoi9bbj.html
تازه ترین اخبار