۰
عضو هیات رئیسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل اظهار کرد:اسامی بانک‌های مشمول تحریم سوئیفت فردا منتشر می‌شود.
انتشار اسامی بانک‌های مشمول تحریم سوئیفت تافردا
به گزارش اخبار بانک به نقل از اتاق ایران، سیدحسین سلیمی با بیان این مطلب گفت: عزم اروپا برای ایجاد سیستم تامین مالی مستقل از آمریکا مشهود است. 

وی با اشاره به اینکه فعلاً محدودیتی برای دسترسی بانک‌های ایرانی به سوئیفت اعمال نشده است، گفت: فردا آخرین‌مهلت خزانه‌داری آمریکا برای قطع دسترسی بانک‌های ایرانی به سوئیفت است و گفته شده سوئیفت امروز یا فردا اسامی بانک‌هایی که ارتباطشان با این شبکه قطع می‌شود را اعلام می‌کند. 

عضو هیات رئیسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل، افزود: در روزهای اخیر خبرهای زیادی درباره تحریم سوئیفت و مستثنا شدن برخی از بانک‌های ایرانی از این تحریم‌ها در سایت‌های مختلف منتشر شده است اما ریشه این خبرها موثق و تائید شده نیست و نمی‌توان به آنها اتکا کرد.

این کارشناس بانکی ادامه داد: موثق‌ترین خبری که در این حوزه منتشر شده این است که فردا آخرین‌مهلت خزانه‌داری آمریکا برای قطع سوئیفت بانک‌های ایرانی است و سوئیفت نهایتاً تا فردا اسامی بانک‌های ایرانی که قرار است دسترسی آنها قطع شود را منتشر می‌کند.

سلیمی درباره برقرار ماندن ارتباط بانکی‌های ایرانی با سوئیفت برای انجام مبادلات مربوط به حوزه غذا و دارو نیز گفت: در دوره قبلی تحریم‌ها نیز دسترسی تعداد محدودی از بانک‌های ایرانی برای بحث خرید دارو و کالاهای اساسی باز مانده بود اما امسال هنوز اسامی این بانک‌ها منتشر نشده است.

وی با اشاره به شایعاتی که درباره اسامی بانک‌های مجاز به نقل‌وانتقال ارز غذا و دارو منتشر می‌شود، اظهار کرد: گفته می‌شود سوابق بانک‌هایی که در دوره قبلی تحریم از سوئیفت استفاده می‌کردند بررسی می‌شود و در صورت تائید در این دوره نیز اجازه دسترسی به سوئیفت به آنها داده می‌شود اما بانک‌های جدیدی نیز از دوره قبلی تحریم تاکنون ایجاد شده‌اند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: به نظر می‌رسد در دوره جدید تحریم‌ها بانک‌هایی که به‌زعم آمریکا در سال‌های اخیر مقررات پولی و بانکی را رعایت نکرده‌اند در لیست تحریم قرار بگیرند و حتی اجازه مبادلات ارز غذا و دارو هم به آنها داده نشود اما هر بحثی دراین‌باره تا فردا که اسامی بانک‌ها اعلام می‌شود، بی‌نتیجه و فاقد اعتبار است.

به گفته سلیمی فعلاً دسترسی بانک‌های ایرانی به سوئیفت برقرار است و هنوز در این حوزه محدودیتی اعمال نشده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcc1iqe.2bq048laa2.html
تازه ترین اخبار