۰
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۸
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت اعلام کرد

امتیاز به مشتریان ادغامی با بانک رسالت

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت مطالبات معوق این بانک را سه درصد کل منابع آن عنوان کرد.
به گزارش «اخبار بانك» به نقل از ايسنا، محمدحسین حسین‌زاده در مورد میزان مطالبات معوق بانک قرض‌الحسنه رسالت بعد از ادغام توضیح داد: با توجه به این‌که ما با تسهیلات‌گیرندگان کلان روبه‌رو نبوده و اغلب مشتریان ما عامه‌ی مردم هستند، بنابراین آنها نیز کمتر دچار مشکل و عدم پرداخت اقساط می‌شوند. از این‌رو مطالبات معوق بانک‌های قرض‌الحسنه نسبت به بانک‌های دیگر چندان زیاد نیست.

وی با بیان این‌که قبل از ادغام موسسات به صندوق‌ها در بانک قرض‌الحسنه رسالت مطالبات معوق آن کمتر از یک درصد بود، افزود: این در حالی است که بعد از ادغام در مجموع این بانک و شعبی که از موسسات و صندوق‌های دیگر در آن ادغام شد مجموع مطالبات معوق حدود سه درصد کل منابع این بانک را تشکیل می‌دهد.

حسین‌زاده همچنین در مورد این‌که بعد از ادغام‌ها سپرده‌گذاران در بازپرداخت اقساط دچار مشکل نشده‌اند؟ بیان کرد: این نارضایتی مردم به گونه‌ای است که در برخی موسسات ممکن است اصل سپرده‌ها دچار مشکل شده باشد، یعنی ما تعهدی را بیشتر از پرداخت اصل سپرده نداشته باشیم، اما با هماهنگی با بانک مرکزی اقدام به پرداختی به عنوان تسهیلات کردیم. بنابراین امتیازاتی را نیز برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که بعد از ادغام رقم مطالبات بانک قرض‌الحسنه رسالت کمی افزایش یافته اما به سرعت با ساماندهی و سازوکارهای انجام شده دوباره به میزان مطالبات قبلی در حد یک درصد و کمتر از سه درصد باز خواهد گذشت.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به این که نارضایتی ایجاد شده در بین سپرده‌گذاران از منظر مدیریت بحران غیرطبیعی نیست، یادآور شد: در مورد وام‌هایی که به سپرده‌گذاران صندوق‌های ادغام شده پرداختیم مشکل اساسی وجود ندارد و آنچه که هست قابل پیگیری خواهد بود.
https://akhbarbank.com/vdcbfzb5.rhba0piuur.html
تازه ترین اخبار