۰
۱
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت:

انجمن حمایت از قرض الحسنه تشکیل می‌شود

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از تشکیل انجمن حامیان قرض الحسنه در کنار این بانک خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، محمدحسین حسین‌زاده اظهار کرد: با توجه به ریشه مذهبی و تاریخی این سنت پسندیده، لازم بود که پایگاهی در قالب یک انجمن برای حمایت از قرض الحسنه و اشاعه فرهنگ آن در سطح جامعه تشکیل شود.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه این انجمن توسط حامیان و معتقدان به قرض الحسنه تاسیس شده است، افزود: قرار است یک سری برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این مجموعه برگزار شود و با تلاش هایی که صورت خواهد گرفت، این فرهنگ شایسته در میان مردم بیش از پیش شناخته می شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، رسیدن سنت قرض الحسنه به جایگاه واقعی را از مهمترین دلایل شرکت این بانک در هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه عنوان کرد و ادامه داد: هرچه این فرهنگ گسترش بیشتری پیدا کند، به نفع مردم خواهد بود چون در بطن این موضوع خیر و احسان نهفته است. قرض الحسنه می تواند در جهت ارتقای سطح رفاه مردم خدمات ارزنده ای ارائه دهد؛ اما نباید از نظر دور داشت که فعالیت ها زمانی مشکل گشا خواهد شد که به سمت تخصصی شدن و حرفه ای گری باشد.

به گفته حسین‌زاده، با توجه به ریشه های تاریخی قرض الحسنه در جامعه، روح تعاون در درون آن کاملا مشهود است. بنابراین این تعاون امروز در قالب یک بانک و به شکل مدرن به مردم خدمات خود را عرضه می کند.

به اعتقاد وی، بانک قرض الحسنه رسالت علاوه بر ارائه سرویس های مختلف بانکی، می تواند در اقتصاد خرد نیز نقش آفرینی موثری داشته باشد و ایجاد شغل خرد از خانگی گرفته تا بنگاه های کوچک اقتصادی در اولویت این بانک قرار دارد.

حسین‌زاده افزود: با توجه به تجربه ۲۰ ساله ای که در امر قرض الحسنه کسب کرده ایم، همیشه مطالبات معوق این بانک، پایین تر از یک درصد بوده و تا به حال مشکل خاصی از بابت معوقات، گریبانگیر بانک نشده است.

وی، اندیشیدن تمهیدات درست از طرف بانک، اعتقاد مردم به سنت قرض الحسنه و همچنین ارائه وام های خرد و کوچک را از مهمترین عواملی دانست که بانک قرض الحسنه رسالت را در پیگیری معوقات با چالش مواجه نکرده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت معتقد است که این بانک می تواند دو مشکل اساسی جامعه را تا حدودی حل کند؛ یکی معضل بیکاری و دیگری رفع نیازهای ضروری .

حسین‌زاده در ارتباط با حل این معضلات گفت: وقتی هزینه های مالی مردم در بازار خرد کم می شود، طبیعتا رونق به بازار برخواهد گشت و در این راستا بخشی از معضل بیکاری هم حل می شود.

وی با اشاره به گذشت یکسال از صدور اولین کارت شتاب توسط این بانک اعلام کرد: امروز بانک قرض الحسنه رسالت از نظر تعداد تراکنش، از ۱۰ بانک کشور پیش افتاده است.

حسین‌زاده اضافه کرد: هم اکنون مشتریان این بانک حدود ۲.۵ میلیون نفر هستند که این تعداد به صورت فزاینده‌ای رو به افزایش است؛ بنابراین یک زیرساخت قوی انفورماتیک برای این امر پیش بینی شده است تا بتوانیم در هر شرایطی، جوابگوی نیاز مشتریان باشیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت درباره ارتباط این بانک با باشگاه پرسپولیس گفت: ما از یک طرف یک بانک خرد محسوب می شویم و از طرف دیگر رویکردمان اجتماعی است؛ باشگاه های بزرگ فوتبال هم به نوعی مردمی هستند. بنابراین توافقی با باشگاه پرسپولیس امضا شد که طی آن هواداران بتوانند با سرمایه‌گذاری خرد در بستر بانک قرض الحسنه رسالت، از تیم محبوب خود حمایت کنند.

به گزارش ايسنا حسین‌زاده ابراز آمادگی کرد که در صورت تمایل دیگر باشگاه های بزرگ کشور، این مدل از طرف بانک قرض الحسنه رسالت برای آنها نیز قابل اجرا و عملیاتی شود.
https://akhbarbank.com/vdcjhve8.uqexxzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
نا شناس
United States
جالبه بانک رسالت با تعدیل نیروهاش بنیان چندین خانواده رو از بیخ و بن در اورد حالا دلش برای مردم سوخته ؟ تو که دلت برای کارمندات نسوخت این دلسوزی از کجا اومد تو دلت برای مردم سوخته !! نه عزیزم این دلسوزیها تهش یه چیزایی هست
تازه ترین اخبار