۰
۱
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۰
اختصاصي/

بانک سپه نرخ سود تسهیلات خود را افزایش داد

بانک سپه نیز نتوانست در مقابل افزایش بها تمام شده پول مقاومت کند و نرخ سود تسهیلات خود را افزایش داده است.
بانک سپه نرخ سود تسهیلات خود را افزایش داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري اخبار بانک ، بانک سپه که پس از بانک ملی به عنوان دومین بانک بزرگ دولتی محسوب می شود چند وقتی است که نرخ تسهیلات خود را افزایش داده است.

بر اساس آخرین بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی که در اواخر سال ۹۰ عرضه شد نرخ سود تهسیلات فروش اقساطی برای مدت یکسال ۱۲ در صد و برای مدت دوسال ۱۴ و بیش از دو سال نیز ۱۵ درصد تعیین شده بود.

این نرخ ها تا چند وقت پیش نیز در بسیاری از بانک ها پابرجا بود و به تعداد محدودی از مشتریان پرداخت می شد که پس از بالارفتن های مداوم نرخ سود، بانک ها کم کم این نرخ ها را فراموش کرده و نرخ های بالاتری را جایگزین کردند.

بانک سپه نیز طی یک ماه اخیر این نرخ ها را از چرخه مبادلات تسهیلاتی خود خارج کرده و گفته می شود نرخ تسهیلات فروش اقساطی خود را به حدود ۲۶ درصد رسانده است.

این در حالی است که بالاترین نرخ تسهیلات کگه در سال ۹۰ در بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی آمده بود برای تسهیلات مشارکت مدنی در نظر گرفته شده بود که با نرخ ۲۱ درصد پرداخت می شد.هم اکنون تنهای بان کشاورزی نرخ های ۱۴ و ۱۵ درصد تسهیلات فروش اقساطی را رعایت می کند که این بانک نیز به نظر می رسد با فرا رسیدن سال جدید این نرخ ها را افزایش دهد.افزایش بهای تمام شده پول دلیل افزایش نرخ تسهیلات بوده است.
https://akhbarbank.com/vdcdnz0x.yt0xf6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
سلیمی
سلام
بسیاری از بانک ها همچون توسعه تعاون همچنان با نرخ 14 و 15 پرداخت میکنند
باتشکر
تازه ترین اخبار