۰
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
تقوي نژاد:

بانك سپه به سمت بانکداری خرد و شرکتی حركت مي كند

مدیرعامل بانک سپه در ادامه با تأکید بر ضرورت حرکت این بانک به سمت بانکداری خرد و شرکتی اظهارداشت: استقبال بی نظیر از استخدام اخیر در بانک سپه حکایت از هشدار بیکاری در کشور دارد ،مشکلی که اکنون به پاشنه آشیلی در اقتصاد ایران تبدیل شده است.
به گزارش پایگاه خبري «اخبار بانك»، سیدکامل تقوی نژاد در مراسم معارفه مدیر امور اعتباری بانک سپه با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود با طرح نکاتی در خصوص نقش بانکها برای تحقق اقتصاد مقاومتی مسئولیتهای ما را سنگین تر کردند. 

وی افزود: هرچند بانک سپه در این خصوص حرکتهایی را از قبل آغاز کرده که از جمله آنها می توان به تبدیل شدن این بانک به یکی از بازوان اقتصاد مقاومتی در همکاری با ارگانهای مهمی همچون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مرکز پژوهشهای مجلس اشاره کرد. 

تقوی نژاد با بیان اینکه فعالیتهای ما در این بخش لازم ولی کافی نیست اظهارداشت: بانکها برای اجرای سیاستهای اقتصادی به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند لذا باید خود را با این سیاستها و برنامه ریزیهای دولت تطبیق دهند. 

وی با تأکید بر اینکه مأموریت اول و اساسی بانک سپه در سال ۱۳۹۳ تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: با اقتصاد مقاومتی نباید به صورت شعاری برخورد کرد.سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید در بطن جامعه ما نفوذ کند و ساختارهای اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار دهد. 

وی افزود: مأموریت دوم بانک سپه در سالجاری تلاش برای کمک به اقتصاد کشور برای خروج از رکود و حرکت به سمت رونق است. باید بخش اعتباری بانک تلاش خود را به این سمت معطوف کند تا این سیاست به طور دقیق و به دور از شعار زدگی تحقق یابد. 

رئیس هیئت مدیره بانک گفت: بانک سپه خود را در اجرای برنامه های دولت سهیم می داند. رشد اقتصادی جز هدفهای اساسی دولت است. در چشم انداز بیست ساله متوسط رشد اقتصادی ۸درصد تعیین شده بود که محقق نشد. بنابراین تلاش برای کمک به تحقق رشد اقتصادی از جمله اولویتهای این بانک به حساب می آید. 

وی مأموریت سوم بانک سپه را اصلاح شاخصهای اساسی بانک عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه راهبردی تعیین شده اصلاح این شاخصها ممکن و مقدور است. 

مدیرعامل بانک سپه در ادامه با تأکید بر ضرورت حرکت این بانک به سمت بانکداری خرد و شرکتی اظهارداشت: استقبال بی نظیر از استخدام اخیر در بانک سپه حکایت از هشدار بیکاری در کشور دارد ،مشکلی که اکنون به پاشنه آشیلی در اقتصاد ایران تبدیل شده است. 

تقوی نژاد تأکید کرد: تلاش برای اشتغالزایی در مناطق محروم، مناطق مستعد، بخشهایی که مزیت نسبی وجود دارد، بخشهای با بازده بالا , از جمله رسالتهای ما در بانک سپه است. 

وی با اشاره به اختصاص بخش قابل توجهی از تسهیلات صندوق توسعه ملی از طریق بانک سپه گفت: باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد ، طرحها باید به سرعت در بانک سپه تعیین تکلیف شده و طرحهای اولویت دار و موثر در اقتصاد کشور مشخص گردد تا پرداخت تسهیلات به این طرحها تسهیل شود. 

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه در بخش نفت می توان کارهای موثری صورت داد اظهارداشت: بانک سپه از این پس در حوزه نفتی فعال تر از گذشته ظاهر خواهد شد. 

وی با بیان اینکه باید به اعتمادی که نظام به بانک سپه کرده پاسخ مثبت دهیم، بر لزوم حمایت بانک سپه از طرحهای نیمه تمامی که با تسهیلات این بانک ایجاد شده تأکید کرد و گفت: باید به سراغ مجریان طرحها رفت و ضمن حل مشکلات، به ارائه مشاوره های مالی، اعتباری، اداری و قانونی به آنها اقدام کرد. 

وی با اشاره به حرکتهای صورت گرفته در حوزه حساب ذخیره ارزی گفت: حدود ۴۰ درصد از مطالبات غیرجاری حساب ذخیره ارزی تعیین تکلیف شده است. 

مدیرعامل بانک سپه گفت: به هر میزان از مطالبات حساب ذخیره ارزی وصول شود، ابتدا به حساب مطالبات بانکها از دولت گذاشته می شود و مازاد بر آن، به حساب افزایش سرمایه بانک لحاظ می شود. 

وی گفت: بر اساس قراردادی که به تازگی بانک سپه با سازمان خصوصی به امضا رسانده، ما موفق شدیم نزدیک به ۱۸هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک را از دولت دریافت کنیم. 

رئیس هیئت مدیره بانک سپه در ادامه بر لزوم توسعه تعاملات با نیروهای مسلح تاکید کرد. 

وی با اشاره به اینکه پیوند نیروهای مسلح با بانک سپه ناگسستنی است گفت: براساس قانون برنامه و نیز قانون مصوب سال ۵۳، کلیه حسابهای نیروهای مسلح باید نزد بانک سپه باشد. 

تقوی نژاد گفت: ما باید تلاش کنیم تا ضمن برآورد نیازهای این نیروها، به موقع، به درستی و مطابق با شأن آنها، به افزایش مراوده با این نیروها اقدام و زمینه را برای حفظ منافع دوسویه فراهم کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه در زمینه های اعتباری، فرآیندها باید تعریف، بازشناسی و مهندسی مجدد شوند گفت: باید به طور سریع، منطقی و منطبق با ضوابط به حل مشکلات مردم اقدام کرد و ضمن کوتاه کردن فرآیندها، مانع آن شد که کسی ناراضی از این بانک بیرون رود. 

براساس این گزارش در پایان این مراسم حکم مصطفی پرتوافکنان مدیر امور اعتباری بانک توسط مدیرعامل بانک سپه به وی ابلاغ شد.

مصطفی پرتوافکنان تا پیش از این سمتهایی همچون رییس اداره بازرسی کل و حسابرسی, رییس اداره تسهیلات و مدیر امور سازمان و برنامه ریزی را بر عهده داشته است.

وی همچنین عضو کمیته هایی همچون بهینه سازی و نوآوری عملیات بانکی ,کمیته منابع و مصارف بانک ,دبیر و عضو کمیته موارد خاص بانک,عضویت در کمیسیون بازرسی شورای هماهنگی بانکها ,مسئول بازرسی شعب خارج از کشوربانک سپه و مسئولیت مبارزه و پیشگیری با پولشوئی در بانک بوده است.
https://akhbarbank.com/vdci3var.t1a5q2bcct.html
تازه ترین اخبار