۰
۷
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۷
آخرین اخبار از موسسات اعتباری

برخی ادغام و برخی دیگر مجوز دار می شوند

همانطور كه از دوره بهمني در بانك مركزي ادغام و انحلال تعاوني‌هاي اعتبار آزاد آغاز و هزار و 700 تعاوني سر و سامان پيدا كردند، دوره سيف در بانك مركزي نيز مي‌خواهد اين رويه را با كمي اصلاحات در حوزه مؤسسات اعتباري باقي مانده از ادغام و انحلال هزار و 700 تعاوني اعتبار ادامه دهد.
برخی ادغام و برخی دیگر مجوز دار می شوند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک ،براي همين معاون نظارتي بانك مركزي روي پرونده ساماندهي شش مؤسسه اعتباري باقي مانده تمركز كرده است. شش مؤسسه به گفته تهرانفر قرار بود خيلي وقت پيش از اين، اقدام به تعيين هيئت مديره جديد و تطبيق خود با ضوابط بانك مركزي مي‌كردند كه برخي از آنها از برنامه عقب هستند.

اما در ماه‌هاي آينده چه حوادثي در اين حوزه رخ خواهد داد؟معاون نظارتي در يكي از گفت وگو‌هاي اخير خود از فعاليت برخي از مؤسسات اعتباري ابراز نگراني كرده و ادغام را تنها راه پيش روي اين مؤسسات دانسته است. از بين شش مؤسسه اعتباري فعلاً مؤسسه كوثر موفق به اخذ مجوز پذيره‌نويسي سهام خود شده كه اين موضوع يكي از نهايي‌ترين گام‌ها براي اخذ مجوز است.

مديرعامل مؤسسه اعتباري كوثر نيز هفته جاري در يك نشست خبري اعلام كرده كه به زودي مجوز رسمي فعاليت اين مؤسسه پس از ثبت افزايش سرمايه ۳ هزار ميليارد ريالي از سوي بانك مركزي صادر خواهد شد. عيسي رضايي گفته است كه حداكثر طي ۱۰ تا ۱۵ روز آينده، جشن بزرگ اخذ مجوز رسمي فعاليت را برگزاري مي‌نماييم.

در مورد مؤسسه آرمان نيز خبر از جدايي مؤسسه مالي و اعتباري افضل توس از جمع مؤسسان اين مؤسسه اعتباري كه شامل فردوسي و فرشتگان مي‌شود، مي‌رسد. اما اين مؤسسه هنوز در بخش مؤسسه فردوسي داراي برخي اشكالات است. برگزاري مجمع عمومي و تغيير اساسنامه از جمله مشكلات پيش روي فردوسي است.

اين مؤسسه شركت‌هاي اقماري زيادي دارد كه هنوز آنها را تعيين تكليف نكرده است. اين مؤسسه هنوز نتوانسته مجوز پذيره‌نويسي از بورس و بانك مركزي را بگيرد. مؤسسه نور نيز همانند اين مؤسسه از چندين مؤسسه مالي چون مشيز و كارسازان تشكيل شده و فرآيند اخذ مجوز را طي نكرده است.

مؤسسه عسكريه با اينكه در فرابورس پذيرش شده و بخشي از سهام خود را عرضه كرده اما مهلت مجوز موافقت اصولي‌اش كه در دوره بهمني صادر شده دو سالي است كه تمام شده و بايد دوباره مدارك و مستندات جديدي به بانك مركزي ارائه كند. مؤسسه ثامن جزو مؤسساتي است كه از بنيه مالي خوبي برخوردار است. ثامن‌الحجج نيز در بسياري از شهرها شعبه دارد و احتمال دارد در يكي از مؤسسات ديگر ادغام شود.

البته به نظر مي‌رسد اين مؤسسه قبل از هر كاري بايد نام خود را تغيير دهد چراكه بانك مركزي قبلا به مؤسسات هشدار داده بود كه از اسامي ائمه براي خود بهره نگيرند. به نظر مي‌رسد براساس گفته‌هاي خود معاون نظارتي تعدادي از اين مؤسسات با يكديگر ادغام و در نهايت از شش مؤسسه دو يا سه مؤسسه مجوز‌دار ادامه فعاليت دهند.

ادغام اين مؤسسات به گفته تهرانفر در وهله اول داوطلبانه خواهد بود. اين سخن نشان از مصمم بودن بانك مركزي براي تعيين تكليف مؤسسات و ساماندهي دارد. احتمال دارد تا قبل از سال جديد حداقل دو مجوز جديد براي اين مؤسسات و دو بانك در شرف تأسيس صادر و مابقي مؤسسات نيز تا خرداد ماه ۹۳ تعيين تكليف شوند.
https://akhbarbank.com/vdciwvar.t1au52bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
درکل سیاست بانک مرکزی سیاست یک بام و هوا
حسابدار
ما که کلافه شدیم از این دساتور روزانه
پس موسسه میزان؟؟؟؟
زهرا
United States
عزیزم این اخبارسال 92
ناصر
Iran, Islamic Republic of
موسسه میزان تا آخر سال مجوز می گیرد.
عین الله
باسلام جناب اقای تهرانفر شما از موسسه کوثر که مجوز دادید هیچ اطلاع دارید که داره پولشویی می کند بیش از ده ها شرکت سوری ثبت کردده نرخ تسهیلات ۸۰٪ سود میگیرد لطفا یک بار دیگر .بازرسی کنید
عین الله میسوزی گلم
تازه ترین اخبار