۰
۵۲
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
نگاهی به آخرین وضعیت موسسات اعتباری برای اخذ مجوز

دلیل استقبال مردم از سپرده گذاری در موسسات چیست؟

اخبار بانک:در هر صورت باید قبول کرد که مؤسسات اعتباری غیر مجاز مدتهاست در بازار پولی کشور مشغول به فعالیت هستند و اکنون با وضعیت جذب سپرده و تجربیات تلخی چون موسسه میزان نمی توان دفعی و به صورت شوک با این موسسات برخورد شود.
دلیل استقبال مردم از سپرده گذاری در موسسات چیست؟
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، متاسفانه با انتشار هر از چند گاهي از برخورد با موسسات اعتباری، آنچه كه بيشترين مشكل را فراهم خواهد كرد، همان كاهش اعتماد ملي و اطمينان مردم به مديران و مسئولان حداقل در اين بخش است. بنابراين طولاني شدن سير رسيدگي به پرونده هاي اخذ مجوز موسسات مالی و اعتباری، سطح اعتماد و صبر مردم در ساماندهی و حتی برخورد مسوولان با موسسات کاسته خواهد شد و این موضوع چالش هايي بوده كه به هر رو گريبانگير جامعه فعلي ما شده است.

بانک مرکزی و مجموعه های دیگر چه دوست داشته باشند یا خیر، موسسات اعتباری موجود در کشور از خلاء های قانونی احتمالی شکل گرفته و پس از گذشت چند دهه از قدرت و توان مالی خوبی برخوردار شده اند.

با نگاهی به منابع مالی در اختیار این موسسات که بعضا از منابع چند بانک خصوصی نیز فراتر می رود، لزوم ساماندهی با صبر و حوصله و دقت نظر را بیش از پیش نمایان می کند.

چندین موسسه بزرگ اکنون در مسیر دریافت اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی قرار دارند.

موسساتی چون آرمان ایرانیان(فردوسی - فرشتگان) که اکنون منتظر پاسخ بانک مرکزی برای ثبت شرکت هاست و بزودی نیز مجوز نهایی خود را دریافت خواهد کرد.

موسسه ثامن نیز در آینده نزدیک اقدام به پذیره نویسی سهام در فرابورس می کند.اکنون مسوولان این موسسه با سازمان بورس و شرکت های تامین سرمایه در حال رایزنی هستند.

موسسه افضل توس نیز در حال رایزنی با بانک مرکزی برای تعیین تکلیف نهایی است.این موسسه یکی از موانع اصلی خود یعنی مشکل یکی از سهامداران کلان خود را برطرف کرده است.

موسسه ثامن الحجج نیز در حال اخذ مجوز است.این موسسه نیز جزو موسسات بزرگ در شرف تاسیس در کشور به شمار می رود.

بانک مهر اقتصاد نیز همانند موسسه آرمان در آینده نزدیک با تائید پذیره نویسی سهام و برگزاری مجمع مجوز نهایی خود را کسب می کند.

سوالی که این روزها با گذشت چندین ماه از افزایش فشار بانک مرکزی بر موسسات مطرح می شود این است که چرا با این همه فشار و تبلیغات، باز هم مردم دوست دارند در موسسات سپرده گذاری کنند.

یکی از دلایل اصلی و مهم تفاوت نرخ سود این موسسات با نرخ سایر بانک هاست.طبیعی است که در شرایط فعلی اقتصاد کشور هر شخصی دوست دارد بیشترین نفع را از پول راکد خود ببرد.بنابراین این موسسات با سود رقابتی که می پردازند توانسته اند مشتریان خوبی جذب کنند.

با توجه به رقابت قیمتی که در بازار پولی کشور به‌خصوص در سپرده‌های سرمایه‌گذاری روزشمار بانک‌ها با قابلیت نقدشوندگی فوری شکل گرفته و باعث مزیتی شدن این سپرده‌ها (بدون جریمه یا زیان انصراف از سپرده‌گذاری) شده است، به همین دلیل سپرده‌گذاران با هوشمندی و با کسب حداکثر سود، در این نوع سپرده‌ها سرمایه‌گذاری کرده و در مواقع لزوم اقدام به خروج منابع خود می‌کنند.

البته اکنون بانک های دولتی و خصوصی نیز سعی کرده اند نرخ سود روزشمار خود را به 20 درصد رسانده اند.

دلیل دیگری که مردم را به سمت این موسسات می کشاند، به جریمه‌های فسخ قرارداد سپرده‌گذاری برمی‌گردد که بعضا این بنگاه‌ها برای سپرده‌های بلندمدت خود اعمال کرده‌اند و عاملی برای جلوگیری از خروج منابع محسوب می‌شود.

در هر صورت باید قبول کرد که مؤسسات اعتباری غیر مجاز مدتهاست در بازار پولی کشور مشغول به فعالیت هستند و اکنون با وضعیت جذب سپرده و تجربیات تلخی چون موسسه میزان نمی توان دفعی و به صورت شوک با این موسسات برخورد شود.

شاید بهترین راه اطلاع رسانی شفاف به مردم،همراهی بانک مرکزی با موسساتی که دوست دارند سریع تر زیر چتر نظارتی قرار بگیرند و بهبود فضای نظارتی و بازرسی هاست.
https://akhbarbank.com/vdchkxnx.23n-idftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
داریوش
Iran, Islamic Republic of
قطعاً حمایت بانک مرکزی در راه مجوز دار شدن این 5 موسسه بزرگ بی تأثیر نخواهد بود به امید فردائی روشن برای موسسات اعتباری.
کدوم حمایت؟؟؟؟؟داره هر روز واضح میگه سپرده گذاری=ریسک این حمایته؟؟؟
زنده باد موسسات :

آرمان + ثامن

انشاالله اینها همانند موسسه نور و کوثر و عسکریه مجوز خودشون رو می گیرند
امیدوار نباش
ا.ک
انشالله هر 5 تا بگیره ...مشتری افضل توس در شهرستان رشت هستم....
سمندری
اگربانکهای دولتی وخصوصی سودخودرادرحدموسسه های مالی واعتباری برسانندمطمئن باشیدمردم تمایل بیشتری دارند که به بانکها روی بیاورندکه هم به نفع بانک است وهم به نفع مردم.
رضا
هرچه سود بیشتری بگیرید درصدوام بالاتری دریافت میکنید
افتخار اقايان به سرافكندگي سپرده گذاران
Romania
سپرده گذاران موسسه ميزان را ناجوانمردانه بدبخت كرديد تازه به اين كار خود افتخار هم مي كنيد چه رويي داريد شما بانك مركزي سپرده گذاران از شما وامثال شما حقشان را خواهند گرفت مطمئن باشيد
مشتری میزان
بهترین راه برای جمع کردن بساط این موسسات که مجوز ندارند همون تعلق گرفتن مالیات به سود سپرده هاست که اگه اجراش کنند مردم پول خود رو از این موسسات بیرون میکشند.
نباید مثل بلایی رو که سر میزان آوردند رو سر موسسات بیارند چون هم معضل برای سپرده گذاران میشه هم برای کارمندان ودرکل برای امنیت اجتماع خوب نیست.
کاش قبل از انحلال میزان کمی با تفکر وتعقل برای حل این مشکلات راه وروشی می اندیشیدند،
البته بانکها هم نباید سو ءاستفاده کنند حداقل باید مطابق تورم سود سپرده به سپرده گذاران بدهند . سودهارو میارن پایین میگن تورم کم شده است پس چرا
روزنامه خراسان که خودش تبلیغ میکرد تورم کم شده قیمتش 500 تومان بود از چند ماه پیش کرده 800تومان چرا 60درصد افزایش قیمت داشته ؟
سجاد
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله موسسه آرمان ایرانیان هر جه زودتر بتواند مجوز نهائی خود را نیز بگیرد
مجوز نهایی بگیره چی میشه؟؟؟؟؟
بهراد
سربلندکه هست،سربلندتر میشه.
درود برآرمان ایرانیان.
شمس آبادي
فقط فقط موسسه آرمان ايرانيان
میلاد
چرا مردم استقبال نکنند از موسسات؟ تو این تورم فرق 20 درصد با 25 درصد سود خیلی میشه هم تو رقم های پایین هم تو رقم های بالا
ساقی
سلام ان شاء ا... همه مجوز بگیرن مثل این 5 تا آرمان ایرانیان
ثامن بانک مهر و...
عامی
آقاجان وقتی هدف منافع ملی نیست و همه کارها بدون منطق انجام می شود و پشت هیچ تصمیمی از کارکرد علمی خبری نیست . به گفته فیلسوف بزرگ (هگل ) می رسیم ( ایشان می گویند ) پشت هر آشفتگی اجتماع بشری همیشه یک عقل حیله گر نشسته است ... حالا دوستان شما پیدا کنید پرتقال فروش را..... والسلام
این موسسات با عملکردشون اطمینان مردم رو جلب کردن و اگه بانک مرکزی نبود الان میزان هم داشت خدمات میداد!
سجاد بجنورد
Iran, Islamic Republic of
واقعا كه آقاي سيف داره با اين دستورش تو استانهاي خراسان شورش بر پا ميكنه كه هم ملت و هم دولت متضرر ميشن كاشكي يكم معقول تر به موضوع فكر ميكرد ونظر ميداد تا باعث نابسماني در كشور نشه بانك دولتي وقتي وام ميده پدر ملتو در مياره من ي وام اوراق مسكن برداشتم در ي سال 12و نيم ميليون بهره دادم اين چه وضعيتي بخدا
Iran, Islamic Republic of
به نظر من به جاي موسسه ميزان بايد بانكي مثل مسكن را تعطيل كنه كه با بهره بالاش پدر ملتو در آورده 35ميليون وام اوراق گرفتم 13 ميليئن تو ي سال بهره گرفته واقعل تاسف به خاطر بانكداري اسلامي
پول بچه های یتیمم گذاشتم تو میزان تا الان که لازم دارن بتونم بردارم ولی نمی دونم باید چکار کنم ... انشاا.. هیچ کی مثل ما گرفتار و بدبخت نشه
Iran, Islamic Republic of
چون موسسات وام های خوب میدهن
بدبخت
بانک مرکزی راهی برای مقابله نداره باید همون ابتدای کار جلوشون رو میگرفت حالا که مردم اعتماد کردت و سرمایه زندگیشون رو گزاشتن میخان ساماندهی کنن توروخدا بلایی که سر میزان اوردین رو درست کنین وگرنه مردم دیگه خونشون در حال به جوش اومدنه
چون عده ای از مردم هنوز اگاهی کافی ندارن و فکر میکنن مجازن ولی نمیدونند ممکنه کل سرمایه شون نابود بشه
ببخشيد تو عصر حجر كة زندكى نميكنيم
از اونم بدتره
مرادی
1-کارکنان موسسات با مردم برخوردبهتری دارند
2- درموسسات اعتباری ریخت وپاش کمتری وجوددارد، مثلا نیاز به شبکه شتاب ودستگاه خودپرداز ندارند...
3- موسسات اعتباری بازنشسه ندارند ولی بانک هاهزینه هنگفتی برای بازنشستگان ومستمری بگیرانشان می پردازند، حقوق کارکنان وبازنشستگان بانک هارا دربین اقوامتان مثلا با حقوق بازنشستگان آموزش وپررش مقایسه کنید.
4-دربین مدیران موسسات اعتباری درمقایسه مدیران بانک ها فساد کمتری می بینید
5-درمراجعه به موسسات اعتباری وقت کمتری از شما تلف می شود
6-موسسات اعتباری منصف تربوده وحاضراند چنددرصد سود بیشتری به سپرده گزارانشان بدهند، زیرا اتلاف هزینه کمتری داشته، با تعدادکارکنان کمتر کار بیشتری درشعبه انجام می دهند، به کارکنانشان حقوق کمتری می دهند، هرازچندماه دکورشان را عوض نمی کنند، ....
7- بایستی درراستای اقتصاد مقاومتی از بخش خصوصی بیشتر حمایت شود، موسسات اعتباری درمقایسه با بانک ها کمتر دولتی هستند.
8- من بانکی راندیدم که بیش از سود علی الحساب به سپرده گزار پرداخت کند، معلوم نیست درآمد هنگفت بانک ها با تورم زیاد سالهای گذشته صرف چه چیزی شده است؟
9-.....
کاملا درسته!
کاربر
سلام
شما ظاهرا با معنا و مفهم بانک آشنا نیستید.
بهتره کورکورانه و بدون اطاع و احساسی و صرفا اینکه توی موسسه کار میکنید نظر ندهید
موفق باشید
مهدی
Germany
شما هم ظاهرا حقوق بگیر بانک مرکزی هستی که دلایل رو نگاه نکردی و بی دلیل حکم صادر کردی اگه راست میگی جواب عاقلانه و منطقی بده نه اینکه شعار توخالی!!
اکثر مردمی که در موسسات مالی سپرده دارند کسانی هستند که با بدبختی اندک پولی را برای روز مبادایشان پس انداز کرده اند و خگروه کثیری از این افراد از این راه امرار معاش میکنند خیلی راحت میتوانید ببینید اکثرا افراد مسنی هستند که با سود این سره ها گذران زندگی می کنند خوشا به حال مسولان ایا شب خواب راحت دارند ترسم دراین دلهای شب از سینه اهی سر کشد برقی زدل بیرون جهد اتش به جایی سرزند
کاربر
هم مردم مقصر هستند هم بانک مرکزی
تا بانک و موسسه مجاز است چرا میرید به سمت موسسه های غیر مجاز؟
بانکی
حالا حالا ها باید موسسه ها بدوند تا بدونند بانک ملی و صادرات و ...چی هستند!
نیازی به دویدن نیست عزیز.
یه نگاه به اختلاسهای کلان بکنن همه چی دستگیرشون میشه!!!!
موفق باشید.
شرکت نفت
سلام
دلیل استقبال مردم بی قوانینی و رعایت نکردن اصول است که مردم ما به شدت دنبال این چیز ها هستند.
دوستی که میگه موسسات منصفن و سود بیشتر میدند احتمالا که صد در صد خودشون در موسسه کار میکنند و از دنیا غافلند که سود این پول ها از کجا بدست میاد!
از کجا یک موسسه سود 28 درصد پرداخت میکنه؟
از جیب شما؟
موسسه ها باید حالا حالا بدوند تا بدونند بانک چیه
همین کارهارو میکنند مردم پولشون بر باد فنا میره
هرچی موسسه است باید جمع بشه
موفق باشید
حامد
دلیل این همه مخالفت بانک مرکزی و بانک های دولتی با موسسات اینه که موسسات در سال های اخیر بیشتر از بانک ها سپرده جمع کردن وگرنه اگه تعداد زیادی از مردم پول نمیزاشتن در این موسسات که اینقدر بانک های دولتی گله نمیکردند. 100 هزار میلیارد تومان برای 5 موسسه رقم بالایی هست مطمئن باشین این مقدار سپرده گذاری در موسسات از خیلی از بانک ها بیشتر هست شاید 3 تا بانک بزرگ باشن فقط از نظر سپرده بالاتر از موسسات باشند
شرکت نفت
شما بفرمایید سود 28 درصد روز شمار را از کجا میارن و میدن؟
توی علم بانکی این چجور ممکنه؟
چه درآمد زایی دارن
چرا موسسه خصوصی نداریم؟
موسسه ها همه مال شبه دولتیه یعنی مثل ارگان های بزرگ
این اسمش مجاز بودنه؟
این خدمت به مردمه؟
یک طرح بانکی از این موسسه ها دیدید؟
بانک سامان و ...را با موسسه میشه مقایسه کرد؟
کوثر مال چه سازمانیه؟
شما خبر از معوقات این موسسه ها دارید؟!!!!!!!!اینهمه بدهکارند
واقعا فکر کردید با سپرده مردم چکار میکنند؟
قطعا کسی نمیدونه!
دوستی که از تعداد شعبات میگفت خیلی از موسسه ها هستند از بانک های خصوصی و دولتی های کوچک شعبه بیشتر دارند
پس ربطی به تعداد شعبه نداره
و خیلی های دیگر
موفق باشید
سيامك
دوست عزيز شما چرا حرص مي خوري موسسات سود بالا ميدن
بی نام
Iran, Islamic Republic of
موافقم خودم شاهد بودم یکی از این موسسات که همه دردشو به سینه میزنن بار برنج رو کشتی میخرید با قیمت چند برابر میریخت تو بازار.اینا اینجوری پدر مردمو در آوردن حالا واسه دو درصد سود بیشتر همه عاشق سینه چاکشن.
مرگ حق است
آقاي سيف مرگ حق است همه ميميرند اما پس هر مرگي سوال وجوابي از حق الناس مي پرسند1-سپرده گذاران موسسه ميزان چگونه پولشان را فراهم كردند 2- تا چه وقت سود سپرده هايشان قطع مي شود 7 ماه گذشت 3- اصل پولشان را پرداخت نمي كنند چون بانك مركزي به همراه بعضي حضرات منحلش كردند سپرده گذاران خداحافظ ديدار به قيامت اما بايد حساب كتاب مردم را در اين دنيا مشخص شود چون ما معتقديم مملكت داراي قانون وحساب وكتاب است
با سلام وتبریک به شم در 36 سال جمهوری اسلامی مشکلات ما به استکبار خارجی ارتباط داشت و مردم همگام با هم کشور را از دوران سخت جنگ و تحریم ها حفظ کردند چون مردم و حاکمیت با اعتماد متقابل و صبر و شکیبایی کنار هم بودند اما در حال حاضر این همراهی و اعتماد ملت و حاکمیت خدشه دار شده است
رضا
خدا رو شکر ثامن الحجج هم داره مجوز میگیره
جرجاني
كدوم مجوز مگه ميشه مگه داريم
بی اعتمادی
در خراسان ها بیش از یک میلیون خانواده یعنی بیش از 75 درصد مردم که بطور مستقیم یا غیر مستقیم یکی از اعضای خانواده اش در قبال کوتاهی همه مسئولین وقت زندگیشان با استرس و فشار روحی روانی وارد ه از موسسه میزان و شرکت پدیده همراه است هیچ وقت این کوتاهی که قریب به یکسال( یا شاید هم بیشتر ) را ا ز یاد نخواهند برد و چنین مسئولینی را شایسته ایران نمی دانند و آنها را نمی بخشند
کارمند موسسه
درود،چرا بدون تحقیق خبر رو منتشر می کنید اکثر بانکها اصلا قانون بانک مرکزی در مورد نرخ سود رو رعایت نمی کنند و سود بالا روبه مشتریان پرداخت می کنند . شما یا خوابیدین یا خودتون رو زدین بخواب .
m
جالب است بدانید همه این موسسات می خواهند در آینده نزدیک پذیره نویسی کنند یا منتظر پاسخ بانک مرکزی یا در حال اخذ مجوز ؛ بعد از چند ماه مثل میزان اگه خواستند کله پاش کنند بعد میگن اصلا مجوز نداشته چرا که در ابتدای سال 93 برای میزان هم همین مطالب گفته شد ولی آخرش چی شد هیچ. جالبتر اینکه در حالی که در سایتها می بینیم که هنوز همه در حال گرفتن مجوز یا پذیره نویسی هستند در تمام شعبات همه این موسسه ها با تیتر بزرگ نوشتند مجوز پذیره نویسی دارند. مردم هم که همه اینترنت ندارند با خوش خیالی به این موسسات رو می آورند چرااینجا بانک مرکزی اعمال قدرت نمی کند . و کسی پیگیر نیست . نکنه الان به صرف که سکوت کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بزرگ ترین دلیل لج بازیه مردم با دولت و بانک مرکزی است و بس...
چون از اونا متنفرند
شاهین
Germany
طبق گفته مسیولین بانک مرکزی . بانکهای دولتی وخصوصی بالای صد هزاار میلیارد تومان معوقات بانکی دارند وهرچه تلاش میکنند نمی توانند انرا وصول کنند واین مبلغ کلان ازجیب سپردده گذاران به یک عده خاص داده شده.وتقریبا همین مقدار پول مردم درموسسات بزرگ سپرده کرده اند
حال مردم را به عناوین مختلف از موسسات
میترسانند که مردم پولهایشان را ازموسسات
خارج ودربانکهای ورشکسته سپرده کرده تا
مشکل خودشان حل بشه پس نتیجه میگیریم دلشان به مردم نسوخته.بلکه میخواهند مشکل بانکها را حل کنند وسرپوشی بشود برسو؛ مدیریت بانکهی ورشکسته.
مظلوم
United States
ما بالاخره نفهمیدیم دم خروس روباور کنیم یا شهادت روباهو
مظلوم
United States
زندگی ما میزانیهارو تباه کردید حالا به فکر مجوز دادن افتادین خدا از شما رازی باشه
تکریم ارباب رجوع.
آنچه که در خیلی از بانکها نمیتوان یافت!!!
موفق باشید شرکت نفت!
م . ی
با ارزوی موفقیت و سربلندی برای کلیه مسوولین و پرسنل زحمت کش موسسه ارمان ایرانیان خسته نباشید و خدا قوت
م . ی
با ارزوی موفقیت و سربلندی برای کلیه مسوولین و پرسنل زحمت کش موسسه ارمان ایرانیان خسته نباشید و خدا قوت
تازه ترین اخبار