۰
۲
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۵
واکاوی جدیدترین هشدار بانک مرکزی؛

منظور بانک مرکزی کدام موسسات مالی و اعتباری است؟

بانک مرکزی در جدیدترین اطلاعیه خود بار دیگر مردم را از سپرده گذاری در موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز با حذر داشته اما نامی از این موسسات بیان نشده و به راستی هدف و منظور بانک مرکزی چه موسسات و بانک هایی است.
منظور بانک مرکزی کدام موسسات مالی و اعتباری است؟
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، بانک مرکزی دولت دهم در اواخر عمر خود نام ۶ موسسه اعتباری را با عنوان در شرف تاسیس در سایت خود درج کرد و این موضوع تا هفته گذشته نیز ادامه داشت اما به یکباره مسئولان بانک مرکزی دولت یازدهم نام موسسات در شرف تاسیس را حذف کردند!

موسساتی چون آرمان، نور، ثامن، ثامن الحجج، عسکریه و کوثر تا چندی پیش به عنوان موسسات در شرف تاسیس در سایت بانک مرکزی آمده بود، همچنین نام دو بانک آینده و مهر اقتصاد نیز که پیشتر به عنوان بانک های در شرف تاسیس آمده بود نیز حذف شده اند.

بلافاصله پس از این اقدام بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای به مردم هشدار داد نسبت به اصالت و مجوز موسسه مالی و اعتباری، تعاونی اعتبار و صندوق قرض الحسنه ای که می خواهند در آن سپرده گذاری کنند از سایت بانک مرکزی استعلام بگیرند.

هرچند در این هشدار از عنوان تعاونی اعتبار ها و صندوق های قرض الحسنه نیز نام برده شده است اما کاملا پیداست که هدف و منظور بانک مرکزی همین ۶ موسسه اعتباری در شرف تاسیس هستند.

در هشدار بانک مرکزی یکی از دلایلی که مورد اشکال واقع شده است سپرده گذاری به شرط دریافت وام بیان شده که تقریبا تمام این ۸ بانک در شرف تاسیس و موسسه اعتباری پیش شرط سپرده گذاری را مبنای پرداخت وام در نظر می گیرند.

با بررسی شرایط موجود به نظر می رسد یکی از سناریو هایی که بانک مرکزی در پیش گرفته است احتمالا ادغام در اين موسسات باشیم.
https://akhbarbank.com/vdcjtxe8.uqeyvzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
به نظر من بانک مرکزی با مردم روراست نیست چرا از موسسات غیر مجاز را اعلام و از فعالیت آنها جلوگیری نمیکند?? کجای دنیا با مردمشان اینگونه بازی میکنند به نظر من و خلی از مردم بانک مرکزی ودر نهایت دولت فقط فکر منافع خود میباشد
مرتضی
France
بانک مرکزی اگر برای مردم نگران است هشدار ندهد جلوی موسسات غیر رسمی را بگیرد تو یه کشور مردم پولشونو بانک و ... نذارن کجا بذارن , لطفا مردم و نپیچونید غیر رسمی ها رو بپیچونید
تازه ترین اخبار