۰
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۵
عضو هیئت مدیره بانک ملی:

استفاده از بانكداري الكترونيكي رشد 80 درصدي را تجربه كرد

عضو هيات مديره بانك ملي گفت: طي چند ماه اخير ميزان استفاده از بانكداري الكترونيكي و تراكنش هاي صورت گرفته با رشدي ۸۰ درصدي مواجه بوده است.
استفاده از بانكداري الكترونيكي رشد 80 درصدي را تجربه كرد
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، در نخستين روز سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت نشستی با عنوان مدیران بانکی در عصر فن آوری با حضورآقایان دكتر امير البدوی عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس، دكتر جلال رسول‌اف مديرعامل بانك آينده و دکتر ولي اله فاطمی عضو هیئت مدیره بانک ملی در سالن سعدي مركز همايش هاي برج ميلاد تهران برگزار شد. 

سيد ولي الله فاطمي عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران و مدیرعامل سابق شرکت توسن یکی از سخنرانان اين نشست بود كه به ارائه سخنراني با عنوان شاخص هاي اثربخش بانكداري الكترونيكي پرداخت. 

وی با اشاره به بررسي شاخص هاي مختلف اثربخش بانكداري الكترونيكي از سال ۸۳ به اين سو گفت: ‌نتايج اين بررسي ها نشان مي دهد بانكداري الكترونيكي رشد خوبي را پشت سر گذشته و هم اكنون در مرحله اي است كه بايد ميزان اثربخشي آن را براي روشن كردن مسير آينده اين روند ارزيابي و بررسي كنيم. 

عضو هيات مديره بانك ملی افزود: تنها با ارزيابي اين گذشته مي توانيم براي سال آتي و سال هاي بعد نظام بانكي كشورمان برنامه ريزي و تصميم گيري كنيم.

فاطمي با اشاره به مصوبه سال ۸۷ دولت كه توسعه فناوري در سطح گسترده را الزام كرده بود، گفت: از مجموع ۷ مورد مندرج و لحاظ شده در اين مصوبه توسعه دادگاه ويژه بانكداري الكترونيكي تحقق يافته است. و در حال حاضر از حيث آمار رشد كاربري كارت هاي اعتباري و برداشت پايانههاي فروشگاهي و ساير خدمات بانكداري الكترونيكي در شرايط بسيار خوبي قرار داريم.

وی همچنین تصریح کرد: به عنوان نمونه طي چند ماه اخير ميزان استفاده از بانكداري الكترونيكي و تراكنش هاي صورت گرفته در اين فضا با رشدي ۸۰ درصدي مواجه بوده است كه موجب ارائه خدمات انتقال وجه، پرداخت قبوض و مديريت دريافت ها و پرداخت ها در خارج از شعبه شده است و لازم است افتتاح حساب، چك و مديريت درخواست ها هم به سرعت در اين فضا ارائه شوند. 

فاطمي با تاكيد بر رشد سريع تقاضاي خدمات جديد و تغييرات رفتار بازار گفت: در صورتي كه روند رشد و تكامل كنوني را ادامه بدهم به نظر نمي رسد كه بتوانيم در آينده اي نزديك به نيازهاي مشتريان پاسخ دهيم. 

وي گفت: امروزه شايستگي ديجيتالي سازي بايد مهمترين اولويت ها باشد و از تغيير نقش شعب به عنوان پشتيبان بانكداري به عنوان يكي از راهكارهاي هماهنگ شدن با تغييرات سريع جهان امروز ياد كرد. 

رسول اف: نقش شعب در مدل كسب و كار مبتني بر بانكداري سيار
دكتر جلال رسول اف چهره صاحب نام صنعت بانكداري ايران از دیگر سخنرانان نشست سالن سعدي بود كه مقاله ای درمورد ابعاد مختلف بانكداري سيار ارائه نمود. 

رسول اف با ارائه تعريفي جامع و خلاصه از بانكداري الكترونيكي و پديده پرداخت پيشرفته و رشد نظام بانكي كشور در اين حوزه را در مجموع مثبت ارزيابي كرد و گفت: با اين رشد چشمگير و غيرقابل انكار لازم است بدانيم مسير حركت بانكدراي به كدام طرف است و چگونه بايد خودمان را با اين تغييرات هماهنگ كنيم. 

وي در مورد سير تكاملي بانكداري الكترونيكي و سيار در ايران گفت: اين روند از چهار دوره اصلي شامل اتوماسيون بانكي، كارت ها و ابزارهاي كارت، بانكداري اينترنتي و بانكداري سيار است. 

مدیر عامل بانک آینده افزود: از لحاظ ميزان رشد ضريب نفوذ ابزارهاي الكترونيكي، تلفن همراه و تلفن همراه هوشمند اضافه جايگاه اول خاورميانه را داريم كه بسیار امیدوار کننده است، همينطور كاهش ۴ درصدي مراجعه حضوري به شعب و وجود ۸۰ ميليون كاربر تلفن همراه كه بخش قابل توجهي از آنها كاربران گوشي‌هاي هوشمند هستند حاکی از آن است که بايد خودمان را براي شرايطي آماده كنيم كه بانک از طریق گوشي هاي هوشمند به سراغ مشتري مي رود که برای اين منظور توسعه بانكداري سيار ضروري است. 

وي با اشاره به ماموريت جديد بانك‌ها در دنيايي كه كاهش تعداد شعب و حجم عمليات آنها نشان از تغييرات عميق وجودي در نظام بانكي دارد گفت: حركت به سمت بانكداري سيار باعث مي شود تا شعب بانك ها به جاي انجام عمليات بانكي بيشتر تمركز خود را بر مذاكره، مشاوره و ارائه راه حل معطوف كنند كه خدمات سطح بالا محسوب مي شوند.

در پایان این نشست و در بخش پرسش و پاسخ ، سخنرانان به سوالات حضار در خصوص موارد طرح شده پاسخ دادند.
https://akhbarbank.com/vdcdno0x.yt0zn6a22y.html
تازه ترین اخبار