۰
در حالی که قیمت طلا در بازارهای بین المللی وارد روند نزولی شده است این سئوال مطرح است که واقعا چه عاملی می تواند در شرایط کنونی مانع از ادامه این روند شود؟
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،پایگاه اینترنتی " استریت" گزارش داد: قیمت طلا روز ۲۸ ژوئن به کمتر از ۱۱۸۰ دلار در هر اونس رسید که این رقم در سه سال اخیر بی سابقه بوده است. قیمت طلا در سه ماه دوم امسال نیز بدترین عملکرد خود از سال ۱۹۶۸ میلادی را ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش ارزش ذخایر طلا در صندوق های سرمایه گذاری جهان نسبت به اوج قیمت آن در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۶۶ میلیارد دلار کاهش یافته و این مساله زیان و ضرر سنگینی را بر سرمایه گذاران وارد کرده است. 

خبر بدتر برای بازار طلا این است که افت شدید قیمت موجب شده تا بسیاری از شرکت های بزرگ معدنی جهان قادر به ادامه فعالیت نباشند. موسسات بزرگ بین المللی نیز پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا را کاهش داده اند.

به گزارش طلا افت قیمت طلا در حالی است که نگرانی ها نسبت به بحران مالی و بدهی منطقه یورو تا حد زیادی کاهش یافته است. به نظر می رسد در شرایط کنونی افت عرضه و کاهش تولید طلا توسط شرکت های بزرگ معدنی می تواند عامل مهمی برای افزایش مجدد قیمت این فلز گرانبها باشد.
https://akhbarbank.com/vdcfvydy.w6dtmagiiw.html
تازه ترین اخبار