۰
اکثر تحلیلگران اقتصادی بلومبرگ معتقدند سقوط بهای طلا به نرخ 34 ماه گذشته در پی اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا موجب کاهش تقاضا برای خرید طلا و سکه در هفته جاری خواهد شد.
نظرسنجی تحلیلگران بلومبرگ از بهای طلا در هفته پیش رو
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،بلومبرگ گزارش داد: درنظرسنجی این هفته از ۳۲تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ ۱۵نفر به افزایش، ۱۴نفر به کاهش و ۳ نفر به ثبات قیمت جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.

بهای جهانی طلا طی دو هفته اخیر تا ۱۴درصد کاهش یافت و به ۱۱۸۰ دلار نیز رسیدکه این سطح کمترین بها برای این فلز از سال ۲۰۱۰تاکنون به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، به دنبال عدم اعتماد سرمایه گذاران به بازار طلا از سال ۱۹۸۱ تاکنون این فلز در سال جاری بیشترین کاهش خود را به ثبت رسانده است.

این گزارش می افزاید، ماه گذشته برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا از کاهش احتمالی میزان خرید اوراق قرضه در صورت بهبود اوضاع اقتصادی خبرداد.

اونس جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون تا ۲۹درصد کاهش قیمت داشته است قیمت این فلز در بازار لندن افت ۲۵درصدی را در سه ماهه اول سال جاری میلادی به ثبت رسانده است.

از سال ۲۰۰۸میلادی که بانک مرکزی آمریکا اقدام به کاهش نرخ بهره و خرید اوراق قرضه نمود قیمت طلا در سال ۲۰۱۱ دو برابر شد و به ۱۹۲۱ دلار افزایش یافت.

"جفری لاکر" رئیس بانک ریچموند اعلام کردهنوز برای کاهش میزان خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا زود است و این امر چندین سال طول می کشد.

برخی از تحلیلگران اقتصادی براین باورند احتمال صعود مجدد قیمت جهانی طلا وجود دارد این فلز از ۱۳۲۱ دلار در ماه آوریل به ۱۴۸۸دلار در سوم می افزایش یافت.

به گزارش طلا تحلیلگران موسسه کریدیت سوئیس نیز معتقدند میانگین بهای جهانی طلا در سه ماهه سوم سال جاری ۱۱۵۰دلار خواهد بود.
https://akhbarbank.com/vdcaion6.49ny615kk4.html
تازه ترین اخبار