۰
شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۱

پیش بینی ثبت رکورد جدید طلا تا پایان ۲۰۲۴

هر چند طلا با نزول ۱۰ روزه، برخی سرمایه گذاران جهانی را دلسرد کرده اما پیش بینی شده تا پابان سال میلادی باید منتظر رکورد جدید دیگری بود!
به گزارش اخباربانک، طبق آخرین سخنان سیاستگذاران فدرال رزرو و در صورتی که تورم سالانه آمریکا در مسیر دلخواه جروم پاول رئیس این نهاد قرار نگیرد، سیاست‌های انبساطی دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین طلا که به داد‌ه‌های تورمی چراغ سبز نشان داده بود با برآوردهای جدید سیاست گذاران به مسیر نزولی هدایت شد. با احتمال افزایش نرخ‌ها در ماه‌های آینده، شاخص ارزی زیان‌های هفته اخیر را جبران کرد و بار دیگر در حال نزدیک شدن به کانال ۱۰۵ واحدی است.

گرچه تورم نقطه به نقطه و هسته (بدون احتساب هزینه‌های انرژی و مواد خوراکی) در ماه آوریل کاهشی بود و به 3.4 و 3.6 درصد رسید اما نگرانی اقتصاد دانان در خصوص روند این شاخص در ماه‌های آینده همچنان وجود دارد. این نگرانی تا جایی ادامه یافت که اکثر سیاستگذاران فدرال رزرو در آخرین نشست اعلام کردند اگر تورم در ماه‌های آتی بار دیگر به روند تهاجمی ادامه دهد افزایش نرخ بهره دور از انتظار نخواهد بود. بر این اساس رفتار طلای جهانی نیز تغییر کرد و به پایین‌ترین سطح 10 روزه رسید.

طلا در کف 10 ماهه
با نزول فلز زرد به کف 10 روزه کارشناسان تاکید کردند با افزایش نرخ‌ها، سرمایه‌گذاران در سراسر جهان دلسرد شده و به بازار دیگری پناه خواهند آورد. در این میان طبق پیش‌بینی‌ها، هند که دومین خریدار بزرگ طلای جهانی بشمار می‌رود، واردات را تا پایان سال 2024 یک‌پنجم کاهش خواهد داد. زیرا نوسان‌های قیمتی به عدم‌ثبات این دارایی در بلندمدت منجر خواهد شد.

خلاف این دیدگاه نیز وجود دارد. اگر تورم ماه‌های آتی نزولی بود، پاول، پایان چرخه ضد تورمی را اعلام و بزودی نرخ‌های سیاستی را کاهش خواهد داد. در بنابراین طلا صورت وقوع هر یک از این رویدادها، واکنش‌های متعددی نشان داده و در کانال 2300 تا 2400 نوسان خواهد داشت.

رکورد جدید تا پایان سال 2024
به رغم واکنش منفی طلا به تصمیم احتمالی کمیته بازار باز فدرال رزرو، چشم‌انداز بلند مدت این فلز گرانبها همچنان مثبت بوده و خدشه‌ای به صعود این دارایی تا پایان سال وارد نخواهد شد اما مسئله کارشناسان میزان صعود این دارایی تا پایان سال‌جاری است که پیش بینی شده طلا تا پایان سال 2024 از کانال 2600 دلار عبور و رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.
https://akhbarbank.com/vdceoo8o.jh8eei9bbj.html
تازه ترین اخبار