۰
عضو انجمن انبوه‌سازان از واگذاری احداث شهر جدید خلیج‌ فارس به شرکت بورسی وابسته به بانک مسکن انتقاد و این اقدام را تخلف اعلام کرد.
واگذاری ساخت شهر جدید به شرکت بورسی وابسته به بانک مسکن تخلف است
به گزارش اخباربانک، ایرج رهبر با اشاره به واگذاری ساخت شهر جدید خلیج‌ فارس هرمزگان به شرکت بورسی سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت‌های تابعه این گروه به تسنیم گفت:‌ این رویه یک نوع بنگاه‌داری و تخلف است. چرا که بانک‌ها نباید وارد ساخت و ساز مسکن شده و بلکه باید با تامین مالی سازندگان و انبوه‌ سازان به رونق ساخت و ساز کمک کنند.

وی افزود: قرار است صندوق توسعه ملی 2 میلیارد دلار نزد بانک مسکن سپرده‌گذاری کند. بانک مسکن باید از این منابع مالی برای تقویت بخش خصوصی واقعی فعال در بخش ساخت و سازها استفاده و با بخش خصوصی تعامل داشته و در شهرک‌سازی و ساخت و ساز در سواحل از توان و ظرفیت انبوه‌سازان استفاده کند.

رهبر با انتقاد از وزارت راه در خصوص شهرک‌سازی، ادامه داد: در این رابطه هیچ جلسه‌ای با سازندگان و انبوه‌سازان برای ورود به این فرآیند برگزار نشده و تنها مشاور اقتصادی وزیر راه از برنامه‌ احداث شهرک‌های ساحلی خبر داده است.

براساس این گزارش، "ثمسکن" با سرمایه 630 میلیارد تومانی در تابلوی اصلی بورس حضور دارد و بانک مسکن از طریق سهامداری 50.8 درصدی گروه مالی و 2.5 درصدی تامين آتيه مسكن ، مدیریت این شرکت را در اختیار دارد.
https://akhbarbank.com/vdcj8oeh.uqetozsffu.html
تازه ترین اخبار